Abstract:
У дисертації науково обґрунтовано теоретико-методичні засади, розроблено та експериментально перевірено ефективність проєктування цифрового освітнього середовища наукової комунікації магістрів-дослідників та його застосування в процесі підготовки магістрів за освітньо-науковими програмами відповідно до завдань цифровізації освіти. Проаналізовано вітчизняний та зарубіжний досвід запровадження магістерських програм дослідницького спрямування в контексті розв’язання проблеми вдосконалення підготовки магістрів-дослідників у вітчизняних
закладах вищої освіти. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади дослідження, розроблено його поняттєвий апарат та концепцію. Змодельовано цифрове освітнє середовище наукової комунікації магістрів-дослідників, визначено критерії ефективності його проєктування й застосування. На основі аналізу вимог до підготовки магістрів за освітньо-науковими програмами в закладах вищої освіти розкрито сутність та структуру цифрової компетентності магістрів щодо здійснення наукової комунікації, теоретично обґрунтовано та розроблено модель її формування в цифровому освітньому середовищі, схарактеризовано критерії, показники й рівні сформованості. Визначено засадничі положення добору доцільних засобів підтримки наукової комунікації, спроєктовано цифрове освітнє середовище наукової комунікації магістрівдослідників з урахуванням визначених критеріїв та розроблено методику його застосування у процесі підготовки магістрів за освітньо-науковими програмами.
Description:
Кузьмінська О. Г. Теоретико-методичні засади проєктування і застосування цифрового освітнього середовища наукової комунікації магістрівдослідників : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. доктора пед. наук за спеціальністю 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / О. Г. Кузьмінська ; Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». - Старобільськ, 2020. - 40 с.