Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Засоби навчання української мови в компетентнісній парадигмі сучасної освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Попова, Л. О.
dc.date.accessioned 2020-08-03T06:55:21Z
dc.date.available 2020-08-03T06:55:21Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn УДК 378.147:811.161.2+821.161.2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5329
dc.description Попова Л. О. Засоби навчання української мови в компетентнісній парадигмі сучасної освіти / Л.О.Попова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.2 - С.54-61 uk_UA
dc.description.abstract У статті визначено лінгводидактичний потенціал засобів навчання української мови у формуванні предметної та ключових компетентностей учнів ліцею. Наголошено на тому, що в контексті компетентнісно орієнтованого навчання української мови засоби доцільно вважати репрезентантами інформації, функція яких не лише унаочнювати навчальну інформацію, а й активізувати пізнавальну й творчу діяльність учнів, стимулювати їх до прогнозування ситуацій тощо. Акцентовано на тому, що застосування засобів навчання української мови під час організації урочної і самостійної діяльності учнів позитивно впливає на ефективність формування в них предметної і ключових компетентностей. З’ясовано, що для вчителя-словесника засоби навчання є інструментом унаочнення викладеної ним вербально навчальної інформації, активізації набуття учнями вмінь і навичок, досвіду різних видів діяльності тощо, водночас для учня засоби є основним джерелом інформації, дидактичним механізмом, який запускає його практичну діяльність. Наведено критерії вибору засобів навчання, урахування яких уможливить комплексну реалізацію їх функцій (освітньої, інформаційно-ілюстративної, стимулювальної, інтегрувальної і контрольної). Подано приклади застосування окремих засобів навчання. Доведено, що засоби навчання української мови мають значний лінгводидактичний потенціал у формуванні предметної та ключових компетентностей учнів, оскільки допомагають розв’язати низку педагогічних завдань, зокрема активізувати пізнавальну, творчу діяльності здобувачів освіти завдяки розширенню можливостей представлення навчальної інформації, збагатити урок української мови цікавими відомостями. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject засоби навчання української мови uk_UA
dc.subject предметна й ключові компетентності uk_UA
dc.subject учні ліцею uk_UA
dc.title Засоби навчання української мови в компетентнісній парадигмі сучасної освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account