Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Мовленнєвий вчинок на уроках української мови в ліцеї

Show simple item record

dc.contributor.author Голуб, Н. Б.
dc.date.accessioned 2020-07-30T07:11:31Z
dc.date.available 2020-07-30T07:11:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn УДК 377.016:811.161.2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5314
dc.description Голуб Н. Б. Мовленнєвий вчинок на уроках української мови в ліцеї / Н.Б.Голуб // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.2 - С.92-101 uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто вчинок як психологічну, лінгвістичну й педагогічну категорію, наголошено на особливостях мовленнєвого вчинку, обґрунтовано доцільність уведення теми «Мовленнєвий вчинок» до шкільної програми з української мови в ліцеї. У теорії мовної діяльності, теорії спілкування, риториці дослідники оперують такими термінами, як «мовленнєвий акт», «мовна дія», «мовленнєвий вчинок», «мовленнєва подія», «мовленнєва поведінка» та ін. Віднедавна частину цих термінів додано до шкільної програми з української мови (розділ «Практична риторика»). На значному перетворювальному потенціалі вчинку в міжособистісних стосунках наголошують психологи й педагоги. Аналізуючи висновки вчених різних галузей науки, авторка обґрунтовує актуальність питань теорії вчинку для освітньої практики, сучасних методик навчання української мови й пропонує прийоми, що системно спроможні забезпечити ефективність і результативність процесу формування компетентного мовця. Дослідниця поділяє думку лінгвістів про те, що навіть мовленнєві жанри можна розглядати як мовленнєвий вчинок, наприклад, жанр вибачення, співчуття, зізнання тощо. У підсумку зроблено висновок: мовленнєвий вчинок відображає комунікативно-моральну сторону мовної поведінки особистості, якісні характеристики, що належать до результативних освітніх показників, які базуються на загальнолюдських ідеалах істини, добра й краси. Більшість учених мовленнєвий вчинок розглядають у площині етичності, моральності дій. Оскільки в шкільній методиці навчання української мови цей аспект недостатньо досліджений, на думку авторки, є потреба говорити про нього як про перспективну лінгводидактичну проблему. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject мовленнєвий вчинок uk_UA
dc.subject мовець uk_UA
dc.subject компетентна мовна особистість uk_UA
dc.subject мовленнєвий жанр uk_UA
dc.subject прийом uk_UA
dc.title Мовленнєвий вчинок на уроках української мови в ліцеї uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account