Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Аналіз руйнівних напружень надресорної балки візка вантажного вагону типової конструкції (частина 2)

Show simple item record

dc.contributor.author Фомін, О.В.
dc.contributor.author Осьмак, В.Є.
dc.contributor.author Лебедев, В.С.
dc.contributor.author Цимбалюк, А.В.
dc.date.accessioned 2020-02-06T09:15:28Z
dc.date.available 2020-02-06T09:15:28Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4853
dc.description Фомін О.В. Аналіз руйнівних напружень надресорної балки візка вантажного вагону типової конструкції (частина 2) / О.В. Фомін , В.Є. Осьмак , В.С. Лебедев , А.В. Цимбалюк // Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля : Фізичні науки.- 2019.- № 3 (251) C. 191-197 uk_UA
dc.description.abstract У статті (частина 1 та частина 2) розглянуто питання щодо дослідження напруженого стану конструкцій дослідних зразків надресорної балки типової конструкції двовісного візка вантажних вагонів під час випробувальних навантажень. Визначення можливості збереження несучої здатності під час дії руйнівного навантаження та виконаний усереднений розрахунок напружень у симетричних точках однієї деталі, виконано перерахунок усереднених напружень від дослідних навантажень на напруження від розрахункових навантажень, визначені сумарні навантаження за розрахунковими режимами. Застосований метод дослідження теоретичного і експериментального характеру та статистичного аналізу. uk_UA
dc.description.sponsorship The article (PART 1 and PART 2) deals with the issue of studying the elastic state o f structures ofprototype sketches of a superstring beam o f a typical construction o f a two-axle trolley fo r freight wagons during test loads. Determination of the possibility o f maintaining the load bearing capacity during the destructive load and an average calculation o f stresses at the symmetric points o f one part was performed; the recalculation of the average stresses from the experimental loads to the stresses from the calculated loads was performed, the total loads were calculated according to the calculated modes. The applied method o f studying the theoretical and experimental nature and static analysis is applied. Based on the analysis of the results obtained during the typical tests of the overhead beam, we can draw the following conclusions: all investigated areas o f superstring beams at static tests fo r the strength o f total stresses under I and III settlement regimes, do not exceed permissible; results of tests of a superstructure with a destructive load indicate its sufficient strength; the actual values o f the thickness of the elements obtained in the sections of the tested superstructure beams meet the requirements o f the approved drawing; the construction of the superstrong beams according to the strength characteristics meets the requirements of normative documentation and can be recommended fo r further use. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Фізичні науки;
dc.subject візок двовісний uk_UA
dc.subject балка надресорна uk_UA
dc.subject випробування статичні uk_UA
dc.subject міцність uk_UA
dc.subject випробувальні та руйнівні навантаження uk_UA
dc.subject розрахункові режими uk_UA
dc.subject напруження що допустимі uk_UA
dc.subject перерізи uk_UA
dc.subject розміри елементів конструкції uk_UA
dc.title Аналіз руйнівних напружень надресорної балки візка вантажного вагону типової конструкції (частина 2) uk_UA
dc.title.alternative Analysis of related stresses of the nadrason steering wire of vehicle wagon of the type construction (part 2) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account