Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття

Show simple item record

dc.contributor.author Гоголь, Н. В.
dc.date.accessioned 2020-01-21T08:56:51Z
dc.date.available 2020-01-21T08:56:51Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4731
dc.description Гоголь Н. В. Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття / Н. В. Гоголь // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.133 - 146 uk_UA
dc.description.abstract У статті розкрито проблему культурологічного підходу до викладання словесності у працях учених другої половини ХІХ століття, на основі аналізу та вивчення архівних документів, навчальних планів, програм, підручників окреслено основні тенденції, які заклали основу для подальшого становлення і розвитку культурологічного підходу у вітчизняній шкільній літературній освіті. Визначено нові підходи до методики викладання словесності, що розроблялися провідними методистами своєї доби, акцентовано увагу на проблемі використання на уроках словесності образотворчого мистецтва з метою проведення порівняльних паралелей між літературними творами та мистецтвом живопису. Доведено, що на розвиток методичної думки в Україні середини ХІХ століття значний вплив мали напрацювання російських учених-педагогів М. Бродського, М. Бунакова, Ф. Буслаєва, В. Вахтерова В. Водовозова, О. Галахова, В. Острогорського, І. Соловйова, В. Стоюніна, Д. Тихомирова, К. Ушинського В. Шереметьєвського, О. Острогорського - представників логіко- стилістичної, освітньо-виховної та етико-естетичної течій у навчанні літератури. Ідеї культурологічного підходу на засадах гуманізації освіти виокремлено у педагогічних працях українських учених О. Духновича та М. Пирогова. Доведено, що ученими-методистами другої половини ХІХ століття було закладено лише основи, підвалини аналізу художнього твору в культурологічному контексті в сучасному його розумінні. uk_UA
dc.description.sponsorship The article deals with the problem of culturological approach in the teaching of Literature in the scientific works of the second half of the XIX century. On the basis of studying of archival documents, training plans, programs and textbooks, the main tendencies that laid the foundation for the further formation and development of culturological approach in the national school literary education are outlined. The new approaches to the Method of teaching the Literature, developed by leading Methodists of that time are defined. The main attention is paid to the problem of using the art of painting on the Literature lessons with the aim of the comparative analysis between literary works and the art of painting. It is proved that the works of such Russian scientists-teachers as M. Brodsky, M. Bunakov, F. Buslaev, V. Vakhterov, V. Vodovozov, O. Galakhov, V. Ostrogorsky, I. Soloviov , V. Stoiunin, D. Tykhomyrov, K. Ushinsky V. Sheremetievsky, O. Ostrogorsky - the representatives of the logical-stylistic, educational and ethical-aesthetic trends in the teaching of Literature - had a significant impact on the development of methodical thought in Ukraine in the middle of the XIX century. It is found out that in the 50-60-ies of the ХІХ century the scientifically based technology of reading and teaching the Literature is distinguished, and the ideas of the humanization of education and culturological approaches to teaching the subjects gradually continue to be established in it. The ideas of culturological approach are distinguished in the pedagogical works of Ukrainian scholars O. Dukhnovich and M. Pirogov on the basis of humanization of education. It is proved that the Methodists of the second half of the ХІХ century laid only the bases of the analysis of the artwork in the culturological context in its modern sense. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject методика викладання словесності uk_UA
dc.subject праці методистів ІІ половини ХІХ століття uk_UA
dc.subject вітчизняна шкільна літературна освіта uk_UA
dc.subject гуманізація освіти uk_UA
dc.subject культурологічний підхід uk_UA
dc.title Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття uk_UA
dc.title.alternative The Genesis of the Problem of Culturological Approach in the Teaching of Literature in the Methodical Thought of the Second Half of the XIX Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account