Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника

Show simple item record

dc.contributor.author Андрієць, О. М.
dc.date.accessioned 2020-01-20T09:51:03Z
dc.date.available 2020-01-20T09:51:03Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4714
dc.description Андрієць О.М. Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника /О.М. Андрієць // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.97 - 106 uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної лінгводидактики - текстоцентризму та формуванню дискурсної компетентності старшокласника на уроках мови на текстовій основі. Ураховуючи широкий спектр лінгвістичних, науково-методичних, психолінгводидактичних концепцій, автор трактує текст як висловлювання, що має власну внутрішню структуру, певну побудову та є продуктом монологічного або діалогічного мовлення, вираженим в усній або писемній формі. Дослідниця уважає не синонімічними поняття «текст» і «дискурс» і доводить, що текст є елементом дискурсу, найвищою комунікативною одиницею. Наукові твердження праці переконують, що текст є не тільки засобом пізнання, а й способом реалізації висловлюваного матеріалу. У статті авторкою доведено, що формування мовної особистості старшокласника в цілому й дискурсної компетентності зокрема, пов’язано з компетентнісним, особистісно орієнтованим, когнітивно- комунікативним спрямуванням навчання мови, значущим компонентом якого є текстоцентризм, що включає також знаннєвий, діяльнісний і ціннісний аспекти. Саме в контексті здійснюється ефективне формування базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних і правописних умінь і навичок школярів, а, отже, відбувається інтенсивне оволодіння школярами всіх мовних явищ та вироблення в них комунікативних умінь і навичок еективного спілкування в різних життєвих ситуаціях. Запропоновані у статті завдання до текстів сприяють розвиткові усного і писемного мовлення старшокласників, легкому відтворенню вивченого, створенню власних висловлювань певного стилю, типу та жанру відповідно до умов спілкування. uk_UA
dc.description.sponsorship The article is devoted to the actual problem of modern linguo-didactics, text-centrism, and the formation of senior pupils’ discursive competence on a textual basis. Concerning a wide range of linguistic, scientific and methodological, psycholinguistic and didactic concepts, the author interprets the text as an utterance that has its own internal structure, a certain construction, and it is a product of monologue or dialogical speech expressed in oral or written form. The researcher does not consider synonymous such notions as «text» and «discourse» and proves that the text is an element of discourse, the highest communicative unit. It has been proved in the article that the text is not only a means of cognition, but also a way of implementing stated material. It performs informative, social, influential, expressive and other functions; assists in the assimilation of linguistic units, the formation of oral and written speech. The author has proved in the article that the formation of a senior pupil’s linguistic personality as a whole and discursive competence in particular is connected with competence-based, personality-oriented, cognitive-communicative orientation of language learning, whose significant component is a text-centrism, which also includes knowledge, activity and value aspects. It has been noted that in this context the effective formation of pupils’ basic lexical, grammatical, stylistic, orthoepic and spelling skills is carried out. The proposed in the article tasks for the texts promote the development of oral and written speech of senior pupils, the easy reproduction of the studied material, the creation of their own statements of a certain style, type and genre in accordance with communication conditions. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;
dc.subject Текст uk_UA
dc.subject текстоцентризм uk_UA
dc.subject дискурс uk_UA
dc.subject дискурсная речь uk_UA
dc.subject дискурсная компетентность uk_UA
dc.title Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника uk_UA
dc.title.alternative Text-Centrism in the Development of Senior Pupils’ Discursive Competence uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account