Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Історико-педагогічні засади формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства

Show simple item record

dc.contributor.author Ступак, О.Ю.
dc.date.accessioned 2020-01-17T08:33:12Z
dc.date.available 2020-01-17T08:33:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4698
dc.description Ступак О.Ю. Історико-педагогічні засади формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства / О.Ю. Ступак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С.172-192 uk_UA
dc.description.abstract У статті представлений історико-педагогічний аналіз діяльності певних інститутів громадянського суспільства (ІГС): громадські організації, благодійні фонди, молодіжні центри, молодіжні громадські ради. У названих ІГС молодь бере безпосередню участь, визначає напрямки та орієнтири діяльності, а отже виявляє свою соціальну активність, що сприяє розвитку громадянського суспільства. Наведена періодизація становлення інститутів громадянського суспільства з позиції різних науковців, та обґрунтована власні етапі, що обумовили вплив на формування соціальної активності молоді: І – «Зародження інститутів громадянського суспільства» (IX-XIX століття), що характеризується трансформацією від церковної соціальної допомоги, князівського меценатства до культурно-просвітницької діяльності братств; ІІ – «Організаційний розвиток інститутів громадянського суспільства» (XІХ – початок ХХ ст.) характеризується масовими громадськими та студентськими рухами, які контролюються державними органами та розвитком освітнього напрямку серед благодійної діяльності; ІІІ – «Застій розвитку інститутів громадянського суспільства» (1919-1980 рр. ХХ ст.) характеризується припиненням меценатської діяльності та ідеологічними партійними орієнтирами молодіжного руху; ІV – «Первинна інституціалізація» (1980-1991 рр. ХХ ст.) характеризується розвитком громадських та неформальних об’єднань, розвитком політично незалежного молодіжного руху; V – «Законодавче регулювання» (1991-2004 рр. ХХ ст.) характеризується формуванням законодавчої бази ІГС, включенням молодіжного руху до політичного життя країни; «Формування функціональної дієзданості» (2004 – 2014 рр. ХХІ ст.) характеризується впровадженням загальнодержавної підтримки програм молоді, молодіжних об’єднань та центрів, зростає рівень співпраці органів державної влади та громадськості; VII – «Трансформаційний період» (з 2013 р. по теперішній час) характеризується впливом громадськості на суспільно-політичні перетворення. uk_UA
dc.description.sponsorship The article presents a theoretical analysis of historical and pedagogical principles of formation of social activity of youth in civil society institutes. It is noted that in the establishment and development of civil society institutions the following stages can be distinguished: I - "The Origin of Civil Society Institutions" (IX-XIX centuries), characterized by the transformation from church social assistance, princely patronage to the cultural and educational activities of fraternities; ІІ - "Organizational Development of Civil Society Institutions" (XIX - early XX centuries) is characterized by mass public and student movements, which are controlled by state bodies and development of educational direction among charitable activities; ІІІ - "Stagnation of development of civil society institutes" (1919-1980 years of the ХХ century) is characterized by the cessation of philanthropic activity and ideological party guidelines for the youth movement; IV- "Primary institutionalization" (1980-1991, the twentieth century) is characterized by the development of public and informal associations, the development of a politically independent youth movement; V - "Legislative Regulation" (1991-2004, the twentieth century) is characterized by the formation of a legal framework for CSOs, including the inclusion of the youth movement in the political life of the country; "Formation of functional empowerment" (2004 - 2014, XXI century) is characterized by the introduction of nationwide support for youth programs, youth associations and centers, and the level of cooperation between public authorities and the public is increasing; VII - The Transformation Period (from 2013 to the present) is characterized by the influence of the public on socio-political transformations. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;
dc.subject соціальна активність uk_UA
dc.subject молодь uk_UA
dc.subject інститути громадянського суспільства uk_UA
dc.title Історико-педагогічні засади формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства uk_UA
dc.title.alternative Historical and pedagogical forms of social activity of youth in institutes of civil society uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account