Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Students’ scientific activities as a major component in future teachers’ university training

Show simple item record

dc.contributor.author Proshkin, V. V.
dc.contributor.author Proshkina, I. A.
dc.date.accessioned 2016-02-22T20:00:02Z
dc.date.available 2016-02-22T20:00:02Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2227-2844
dc.identifier.other 378.011.3-051:001.89
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/449
dc.description Students’ scientific activities as a major component in future teachers’ university training / V. V. Proshkin , I. A. Proshkina // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. - 2015. - № 1 (290). - С. 102 - 107. uk_UA
dc.description.abstract This article is about the structure of the pedagogical system of integration future teachers’ research and educational work, which includes components such as target, subject and object, substantive, technological, motivational and incentive. These components have been united by common objective of functioning and unity of leadership. This is the essential condition for making of organized and purposeful pedagogical influence of future teachers’ university training that implement educational process through the research activity. This article is about major direction of technological component. It is scientific seminars, conferences, competitions, exhibitions of the research studies within academic subject and specialties etc. The technology of organization and implementation of students’ scientific activities has been worked out. Authors point out types of scientific materials that are discussed at the scientific conferences. The cycle of scientific and methodological seminars pointed at students’ preparation for scientific work competition has been presented. The most important questions that are discussed at seminars such as the logics of carrying out the scientific research, development of scientific mechanism, application of fundamental statistical activities have been pointed out. У статті подано структуру педагогічної системи інтеграції науково-дослідної та навчальної роботи майбутніх учителів, яка включає компоненти: цільовий, суб’єкт-об’єктний, змістовий, технологічний, мотиваційно-стимуляційний. Розглянуто найважливіший напрям технологічного компонента педагогічної системи – участс студентів у наукових семінарах, конференціях, конкурсах, виставках наукових робіт, олімпіадах з навчальних дисциплін і спеціальностей. Розроблено технологію організації та проведення наукових студентських заходів змагального характеру, а також випуску збірника студентських наукових робіт. Виділено види наукових матеріалів, які обговорюють на наукових конференціях. У межах діяльності студентських наукових груп подано цикл науково-методичних семінарів, спрямованих на підготовку студентів до конкурсу наукових робіт. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject інтеграція uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.title Students’ scientific activities as a major component in future teachers’ university training uk_UA
dc.title.alternative Наукові студентські заходи як найважливіший компонент університетської підготовки майбутніх учителів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account