Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Технологія соціальної роботи з формування критичного мислення учнівської молоді як засіб запобігання медіа-маніпуляціям

Show simple item record

dc.contributor.author Кононович, Д.О.
dc.date.accessioned 2019-11-26T10:57:03Z
dc.date.available 2019-11-26T10:57:03Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4292
dc.description Кононович Д.О.Технологія соціальної роботи з формування критичного мислення учнівської молоді як засіб запобігання медіа-маніпуляціям / Д.О.Кононович // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 1. - С.24 - 29 uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена визначенню сутності критичного мислення як засобу запобігання медіа-маніпуляціям, технологічному аспекту його формування в учнівської молоді: розглянуті цілі, завдання, методи розвитку критичного мислення. Подається розгляд поняття «критичне мислення», визначається його значення для учнівської молоді, яка функціонує в інформаційному суспільстві; обґрунтовується необхідність розвитку критичного мислення з метою можливості переосмислення інформації, виділення необхідного та важливого. Окреслені перспективи подальших досліджень в означеному напрямку. uk_UA
dc.description.sponsorship The article focuses on the definition of critical thinking as an essential element of mental activity of a person at the modern information society. Were considered the technological aspect of the formation of critical thinking among young people: goals, tasks, methods of developing critical thinking. The basic interpretation of the concept of critical thinking with an emphasis on current status of the issue research. Ideal of the critical impact will be not the right reaction, but the alignment of own script for behavior that is proactive in nature, not the nature of the event catching behavior. The critical thinking procedure should provide not just proactive position of its bearer, but his leading role in determining the course and direction of events development. In the situation of informational war only critical thinking can save our consciousness from the impact of the mighty media manipulation. Critical thinking is not just the ability to think, it is the ability to think rationally, the ability to understand our own thoughts, the ability to understand the thoughts of others, the ability to make up your mind to reach the only right decision, consciously assessing the situation. It is defined the peculiarities of formation of critical thinking as a result of social work. The necessity of critical thinking with a view to possibility of information rethinking is substantiated. The importance of further research was expressed. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject Критичне мислення uk_UA
dc.subject учнівська молодь uk_UA
dc.subject медіаманіпуляції uk_UA
dc.subject медіатекст uk_UA
dc.subject технологія uk_UA
dc.title Технологія соціальної роботи з формування критичного мислення учнівської молоді як засіб запобігання медіа-маніпуляціям uk_UA
dc.title.alternative Technology of social work on the formation of critical thinking of students as a means of preventing media manipulation uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account