Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Феномен педагогічної підтримки особистісно-професійного становлення державних службовців

Show simple item record

dc.contributor.author Калініна, І.М.
dc.date.accessioned 2019-11-21T08:56:20Z
dc.date.available 2019-11-21T08:56:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4252
dc.description Калініна І. М.Феномен педагогічної підтримки особистісно-професійного становлення державних службовців / І. М. Калініна // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). – С 85-95 uk_UA
dc.description.abstract Отже, сучасні виховні системи при різних концепціях, покладених у їхню основу, так або так виводять на ідею педагогічної підтримки, яка отримує все більш широку популярність у педагогіці. Поняття „педагогічна підтримка” має різний зміст. Так називають діяльність різних служб суспільства, що займаються охороною й захистом соціальних прав дітей. Теоретичний аналіз показав, що за своєю суттю педагогічна підтримка – це система педагогічної діяльності, що розкриває особистісний потенціал людини, яка включає допомогу учням, учителям, батькам у подоланні соціальних, психологічних, особистісних труднощів. Педагогічна підтримка – це особлива технологія освіти, яка відрізняється від традиційних методів навчання й виховання тим, що здійснюється саме в процесі діалогу та взаємодії дитини й дорослого і припускає самовизначення дитини в ситуації вибору та подальше самостійне вирішення нею своєї проблеми. uk_UA
dc.description.sponsorship The article reveals the essential characteristics of pedagogical support as one of the leading directions in the development of modern humanistic pedagogy. Various scientific approaches to the formulation of the “pedagogical support” concept and the realization of its ideas in practical pedagogical activities are analyzed. The author's concept of this phenomenon is based on a person-centered approach, which aims at supporting the forces of self-development and the personal subject position. Pedagogical support is considered as a way of cooperation and ideological interaction of managers, specialists of personnel services, colleagues with young civil servants in the process of their adaptation to management activities. We understand the pedagogical support of the process of adaptation of civil servants to management activities as a system of pedagogical work that can reveal the person's individual potential to activate the self- development and self-improvement mechanisms, and bring the person to a new qualitative level of life and professional skills, when the result of human activity motivates him to further growth and development. The implementation of pedagogical support includes three main areas: information and intellectual support, emotional support, organizational and technological support. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject педагогічна підтримка uk_UA
dc.subject особистісно зорієнтований підхід uk_UA
dc.subject професійна адаптація uk_UA
dc.subject саморозвиток uk_UA
dc.subject державна служба uk_UA
dc.title Феномен педагогічної підтримки особистісно-професійного становлення державних службовців uk_UA
dc.title.alternative The phenomenon of pedagogical support of the personal and professional development of civil servants uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account