Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Поняття про готовність майбутніх фахівців з комп'ютерної інженерії до застусовання здоров'язбережувальної компетентності у профісійній діяльності

Show simple item record

dc.contributor.author Жалій, Т. В.
dc.contributor.author Лесковець, В.І.
dc.date.accessioned 2019-11-13T12:08:25Z
dc.date.available 2019-11-13T12:08:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4196
dc.description Жалій Т.В. Поняття про готовність майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії до застосування здоров’язбережувальної компетентності у професійній діяльності / Т.В. Жалій, В.І. Лесковець // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №4 (327) травень. - Ч. 2. - С.68-75. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядаються дефініції одного з найбільш дискусійних комплексних понять «готовність». Термін «готовність» виник в експериментальній психології в кінця ХІХ ст., де розглядався як настанова, психічний стан суб’єкта, що спричиняє поведінку (діяльність) певного характеру й спрямованості (О. Кюльпе, К. Макбе, Д. Узнадзе та ін.). З середини ХХ ст. «готовність» трактували як якісний показник саморегуляції поведінки людини (Д. Кац, Г. Оллпорт, У. Томас та ін.). Пізніше зазначений феномен був перенесений у психолого-педагогічні дослідження в контексті теорії діяльності взагалі та професійної діяльності зокрема (М. Дьяченко, Л. Кандибович, М. Левітов та ін.). Учені Г. Коджаспірова та О. Коджаспіров трактують готовність до діяльності як складну динамічну систему, в якій задіяні різні сторони психіки: інтелектуальна, емоційна, мотиваційна та вольова. Проаналізувавши наведені погляди щодо сутності та структури готовності до професійної діяльності можемо зробити висновок, що вони взаємодоповнюють одна одну, розширюють і поглиблюють наші уявлення про складний і багатогранний феномен «готовності». Крім того, вважаємо, що вивчати структуру готовності особистості потрібно відповідно до конкретного виду діяльності, враховуючи загальні, універсальні для будь-якої професійної діяльності компоненти та специфічні професійні компоненти готовності, які властиві саме для певного виду діяльності. Таким чином, узагальнивши теоретичні положення, запропоновані різними дослідниками, доходимо висновку про те, що готовність до професійної діяльності – це складна динамічна структура, яка поділяється на психологічну, науково-теоретичну і практичну та включає в себе такі компоненти: мотиваційний (мотиви, потреби, емоції, прагнення, інтереси, цінності, ідеали тощо); когнітивний (система знань, умінь і навичок); операційний (володіння способами і прийомами, культурою професійної діяльності). Зроблено висновок, що готовність є істотною передумовою цілеспрямованості й ефективності діяльності. Формування готовності як психолого-педагогічний процес, його умови і критерії прямо пропорційно залежать від змісту діяльності, на яку орієнтують і до якої навчають студентів. Відповідно, формування готовності майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії до застосування здоров’язбережувальної компетентності у професійній діяльності означає набуття ним знань, умінь, досвіду, настанов на утворення необхідних мотивів, надання психічним процесам і властивостям особистості таких особливостей, які забезпечать майбутньому можливість ефективно здійснювати здоров’язбережувальну компетентність. uk_UA
dc.description.sponsorship The article deals with definitions of one of the most controversial complex concepts of «readiness». The term «readiness» arose in experimental psychology at the end of the nineteenth century, where it was seen as a direction, a mental state of a subject that causes behavior (activity) of a certain nature and orientation (O. Kilpe, K. Macbe, D. Uznadze, and others). From the middle of the twentieth century. «Readiness» was interpreted as a qualitative indicator of self-regulation of human behavior (D. Katz, G. Allport, W. Thomas, etc.). Later, this phenomenon was transferred to psychological and pedagogical research in the context of the theory of general activity and professional activity in particular (M. Dyachenko, L. Kandybovich, M. Levitov, etc.). Scientists G. Kozhizpirova and O. Kozhizpirova interpret readiness for activity as a complex dynamic system in which different aspects of the psyche are involved: intellectual, emotional, motivational and volitional. After analyzing the views expressed on the nature and structure of readiness for professional activity, we can conclude that they complement each other, expand and deepen our understanding of the complex and multifaceted phenomenon of «readiness». In addition, we believe that the study of the structure of individual readiness is required in accordance with a particular type of activity, taking into account general, universal components for any professional activity and specific professional components of readiness that are specific to a specific type of activity. Thus, summarizing the theoretical positions proposed by various researchers, we arrive at the conclusion that readiness for professional activity is a complex dynamic structure, which is divided into psychological, scientific-theoretical and practical, and includes the following components: motivational (motives, needs, emotions, aspirations, interests, values, ideals, etc.). It is concluded that readiness is an essential prerequisite for the purposefulness and efficiency of the activity. The higher level of its formation helps a young specialist to perform high-quality professional duties, to apply knowledge, use experience, rebuild professional actions in accordance with difficult situations. However, the formation of readiness as a psychological and pedagogical process, its conditions and criteria directly proportional to the content of activities, which are oriented and to which students are taught. Accordingly, the formation of the readiness of future specialists in computer engineering to apply health-saving competence in professional activities means acquiring it knowledge, skills, experience, guidance on the formation of the necessary motives, giving mental processes and personality features such features that will ensure the future ability to effectively implement Health-saving competence. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність uk_UA
dc.subject майбутні фахівції uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.title Поняття про готовність майбутніх фахівців з комп'ютерної інженерії до застусовання здоров'язбережувальної компетентності у профісійній діяльності uk_UA
dc.title.alternative The notion about the readiness of future specialists in computer engineering to apply healthcare-saving competence in professional activities uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account