Abstract:
У дисертації подано результати цілісного наукового аналізу теорії і
практики розвитку гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн. Визначено теоретичні основи інтеграції гендерних досліджень як наукового напряму та навчальної дисципліни до вищої школи пострадянських країн: простежено генезу проблеми статевої диференціації в історико-педагогічному та соціокультурному контекстах; з’ясовано
теоретичні передумови появи гендерних досліджень, що становлять ідеї
західних теоретиків ліберального, радикального напрямів фемінізму та
прибічників соціально-конструктивістського підходу; здійснено аналіз
міжнародних правових стандартів рівності жінок і чоловіків; виявлено
бар’єри формування нової гендерної парадигми знань у пострадянських
країнах, зумовлені відмінним від західних країн контекстом інституціоналізації гендерних досліджень на онтологічному, політичному,
гносеологічному, когнітивному рівнях. Досліджено процес організації гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн. Визначено тенденції розвитку гендерної освіти у вищій школі та здійснено їх порівняльний аналіз згідно з розробленою критеріальною базою. Виявлено позитивний досвід гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн та виокремлено напрями його імплементації до освітнього процесу вищих навчальних закладів України.
Description:
Гришак С.М. Теорія і практика розвитку гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн: порівняльний аналіз : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. докт. пед. наук за спеціальністю 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки / С.М. Гришак ; ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». – Старобільськ, 2018 – 42 с.