Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Аналіз тексту в системі лінгводидактичних категорій

Show simple item record

dc.contributor.author Нікітіна, А. В.
dc.date.accessioned 2015-12-08T09:53:13Z
dc.date.available 2015-12-08T09:53:13Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.other УДК 371.133: 811.161.2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/291
dc.description Аналіз тексту в системі лінгводидактичних категорій / А. В. Нікітіна // Лінгвістика: зб. наук. праць. - Старобільськ : „ЛНУ імені Тараса Шевченка”. - 2015. – № 2 (33). – С. 142 – 153. uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано місце аналізу тексту в контексті суміжних лінгводидактичних категорій, визначено деякі теоретичні аспекти аналізу тексту, зокрема суть аналізу як лінгводидактичного поняття, методичні функції й пріоритетні принципи аналізу тексту як технології навчання, поняття і принципи лінгводидактичного аналізу тексту. Авторка зазначає, що в лінгводидактиці аналіз тексту виконує органічно пов’язані між собою функції, притаманні будь-якому науковому методу. Аналіз тексту як методичне поняття належить до широкого контексту суміжних понять і лінгводидактичних категорій та є для них об’єднувальним, інтегративним та систематизувальним чинником. Система містить такі взаємозалежні категорії, як закономірності, принципи, підходи, методи, прийоми, технології, форми й засоби навчання української мови. За допомогою аналізу тексту виявляють закономірності навчання мови, упроваджують принципи навчання, розробляють навчальні технології тощо. У роботі виділено види аналізу тексту за певними критеріями, доведено, що аналіз тексту є технологією навчання. Технологія аналізу тексту містить такі складники, як мета, зміст навчання, упорядкований навчальний процес, поділ аналізу на етапи й операції, виправлення, корекція й оцінка результатів діяльності. Лінгводидактичний аналіз тексту передбачає визначення словесником його дидактичного потенціалу. Це технологічна розробка, що містить визначення мети й змісту навчання на основі тексту, упорядкованість процесу роботи з текстом як дидактичним матеріалом, поділ цієї роботи на етапи й операції, прогнозування результатів учнівської репродуктивної та творчої діяльності на основі тексту. Здійснення лінгвістичного й лінгводитактичного видів аналізу як технології навчання мови набуває ефективності за умов урахування лінгводидактичних функцій тексту дотримання провідних принципів аналізу тексту і належить до провідних фахових умінь словесника. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject лінгводидактика uk_UA
dc.subject дискурс uk_UA
dc.subject аналіз тексту uk_UA
dc.title Аналіз тексту в системі лінгводидактичних категорій uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account