Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Principles and forms of assessment in foreign language teaching and learning

Show simple item record

dc.contributor.author Shekhavtsova, S. O.
dc.contributor.author Шехавцова, С. О.
dc.date.accessioned 2018-07-12T10:26:07Z
dc.date.available 2018-07-12T10:26:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2799
dc.description Shekhavtsova S. O. Principles and forms of assessment in foreign language teaching and learning / S. O. Shekhavtsova // International Symposium on Language and Communication: Research Trends and Challenges (ISLC) 10th-13th June 2012. - Uckuyular İzmir, 2012. - № 14. - P. 623-629. uk_UA
dc.description.abstract Recently there has been a growing interest of Methodologists for the requirements of assessment procedure during foreign language teaching and learning in Ukraine, because the forms of assessment and especially principles are fundamentally different from traditional principles of assessment overseas. Hence the principles of assessment are the following, such as practicality, reliability, validity, authenticity and washback. From our point of view, Ukrainian teachers are interested in performing all these principles. The core value of these principles are to distinguish the impact of assessment and overview the classroom-based issue such as the degree of assessment affects to students’ language development. uk_UA
dc.description.sponsorship Останнім часом зростає зацікавленість методологів щодо вимог процедури оцінки під час вивчення іноземної мови в Україні, оскільки форми оцінювання та особливо принципи принципово відрізняються від традиційних принципів оцінки за кордоном. Отже, принципи оцінки такі, як практичність, надійність, обгрунтованість, автентичність та відмивання. З нашої точки зору, українські вчителі зацікавлені у виконанні всіх цих принципів. Основна цінність цих принципів полягає в тому, щоб відрізняти вплив оцінки та огляд проблеми, що склалася на класі, наприклад, ступінь оцінювання впливає на розвиток мови студентів. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject іноземні мови uk_UA
dc.subject навчання uk_UA
dc.subject вивчення uk_UA
dc.title Principles and forms of assessment in foreign language teaching and learning uk_UA
dc.title.alternative Принципи та форми оцінювання у навчанні та вивченні іноземної мови uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account