Abstract:
У дисертації вивчено історичний екскурс навчання дітей протипожежній грамоті, здійснено теоретичний аналіз напрямку пожежної безпеки в контексті виховання безпеки життєдіяльності дитини, проведено науковий аналіз психолого-педагогічного аспекту вітчизняного досвіду з навчання дітей пожежній безпеці, визначено зміст та сутнісні характеристики пожежної безпеки в контексті виховання молодших школярів на цьому етапі, обґрунтовано критерії та показники формування у молодших школярів знань про пожежну безпеку, проаналізовано їх реальний рівень сформованості.
Вперше на основі врахування особливостей суб’єкт-об’єктного впливу „вчителі – рятувальники – батькиˮ розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено комплекс форм та методів формування у молодших школярів знань про пожежну безпеку у виховній позакласній роботі. Значно розширено зміст освіти молодших школярів з питань пожежної безпеки, доповнивши його знаннями про безпечний алгоритм дій у пожежонебезпечних ситуаціях, в які згідно зі статистикою потрапляють діти та з урахуванням місця проживання школярів й облаштування кімнат. Розроблено форми та методи підготовки батьків до виховання культури пожежної безпеки власних дітей, зважаючи на вогненебезпечні ситуації, що можуть виникнути у них вдома.
Description:
Черкашин О. В. Формування у молодших школярів знань про пожежну безпеку у виховній позакласній роботі : автореф. дис. на здобуття наук.ступ. канд. пед. наук : 13.00.07 – теорія і методика виховання / О. В. Черкашин ; ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченкаˮ. – Старобільськ, 2017. - 22 с.