Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Formation of creative potential students-choreographers’ in terms of higher educational institutions of culture and arts

Show simple item record

dc.contributor.author Zavhorodnya, E. E.
dc.contributor.author Завгородня, Є. Є.
dc.date.accessioned 2017-04-13T21:47:15Z
dc.date.available 2017-04-13T21:47:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1710
dc.description Zavhorodnya E. E. Formation of creative potential students-choreographers’ in terms of higher educational institutions of culture and arts / E. E. Zavhorodnya // Intellectual Archive. - 2015. - Vol. 4. - No. 5, September. - P. 115 - 123. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to preparation of professional preparation of future Choreography teachers’ to work in special, secondary and out-of-school educational establishments in conditions of university. The author develops a highbrow exchange of ideas creativity teaching Choreography teachers’ in the way of developing their own interpretations of existing dances for ballets, musicals, and other forms of entertainment. At rehearsals, choreographers instruct and lead dancers to achieve their vision. The author stresses that as a Choreography major, prepares not only to develop physical skills, but also to explore the history, theory, and science of art. Future Choreographers must possess self-discipline, persistence, determination, and a commitment to dance to have success because of most intense practice schedules; have to be good problem solvers and work well with others; must have good stamina and health, flexibility, quickness, coordination, grace, a sense of rhythm, a feeling for music, and an artistic ability to convey through dance. Choreographers’ training for creating original dances and developing new interpretations of existing dances is presented. Стаття присвячена підготовці професійної підготовки майбутнього вчителя Хореографія для роботи в спеціальних, середніх і поза школою навчальних закладів в умовах університету. Автор розвиває високолобий обмін ідеї творчості викладання хореографії вчителів на шляху розвитку їх власних інтерпретацій існуючих танців для балетів, мюзиклів та інших форм розваг. На репетиціях, хореографи повчати і вести танцюрист досягти свого бачення. Автор підкреслює, що в хореографічному мажорі, готує не тільки розвивати фізичні навички, а й для вивчення історії, теорії та науки мистецтва. Майбутні хореографи повинні володіти самодисципліною, наполегливість, рішучість і відданість танцювати, щоб мати успіх через найбільш інтенсивними графік практики; повинні бути хорошими решателей і добре працювати з іншими людьми; повинен мати хорошу витривалість і здоров'я, гнучкість, швидкість, координацію, грацію, відчуття ритму, почуття до музики, і художні здібності, щоб передати через танець. підготовка хореографів для створення оригінальних танців і розробки нових інтерпретацій існуючих танців представлена. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject хореографія uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject майбутній педагог uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject дозвілля uk_UA
dc.subject cultural uk_UA
dc.subject leisure activity uk_UA
dc.subject arts uk_UA
dc.subject choreography uk_UA
dc.subject future teachers’ uk_UA
dc.title Formation of creative potential students-choreographers’ in terms of higher educational institutions of culture and arts uk_UA
dc.title.alternative Формування творчого потенціалу студентів-хореографів у термінах вищих навчальних закладів культури і мистецтв uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account