Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9764
Title: | Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією |
Authors: | Бєлова, О. Б. |
Keywords: | мислення вербально-логічне мислення діти старшого дошкільного віку порушення мовлення логопатологія |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
Abstract: | Метою дослідження є виявлення актуального стану сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку, що впливає на їхню мовленнєву готовність до навчання в закладах загальної середньої освіти. Завданням дослідження є теоретичний аналіз наукових джерел із зазначеної проблеми; окреслення методів і параметрів дослідження, що розкривають рівень сформованості вербально-логічного мислення; здійснення порівняльного аналізу результатів дослідження дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та нормотиповим психофізичним розвитком. Методами дослідження стають методики із завданнями, що спрямовані на вивчення вмінь на вербальному рівні класифікувати предмети за спільними ознаками, узагальнювати предмети й абстрактні явища, розуміти переносне значення слів (метафори), аналізувати та робити висновки зі змісту оповідання. Результати експериментального дослідження дають чітке уявлення про те, що між групами досліджуваних дітей старшого дошкільного віку з логопатологією та з нормотиповим психофізичним розвитком є суттєві відмінності щодо сформованості вербально-логічного мислення психологічного компонента мовленнєвої готовності. Діти старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення потребували постійної допомоги з боку дорослого. Під час виконання завдань більшість із них здійснювала повільний перехід з одного виду питань на інший. Окрім того, ці діти допускали чимало помилок: неправильно класифікували та узагальнювали предмети за ознаками, не могли пояснити значення метафор і їхні переносні значення, а також у них виникали труднощі під час аналізу й формулювання висновків до тексту. Результати експериментального дослідження свідчать про несформовану готовність цієї категорії дітей старшого дошкільного віку інтегруватися в умови закладів загальної середньої освіти. |
Description: | Бєлова О. Б. Дескрипція сформованості вербально-логічного мислення в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією / О. Б. Бєлова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С. 106-114. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/9764 |
ISSN: | DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-106-114 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
11. Bielova.pdf | 314.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.