Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9760
Title: | Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA |
Authors: | Макєєв, С. Ю. |
Keywords: | природничо-наукова компетентність наукова грамотність ключові компетентності компетентнісний підхід PISA |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
Abstract: | У статті представлений аналіз формування поняттєвого апарату природничо-наукової компетентності та роль у цьому процесі міжнародного дослідження якості освіти PISA. Розглянуто складники й аспекти природничо-наукової компетентності, відображені в освітніх документах Європейського Союзу та Організації економічного співробітництва та розвитку. Розкрито, що в рекомендаціях Ради Європи та довідкових системах Європейської комісії «Ключові компетентності для навчання протягом життя» виділяються такі компоненти природничо-наукової компетентності, як знання, навички та ставлення. Зазначено, що в рамкових документах Організації економічного співробітництва та розвитку для міжнародного дослідження якості освіти PISA сформульовано рівнозначне поняття «природничо-наукова грамотність», яке складається з низки аспектів: контексту, компетентностей, знань та ставлення. Проаналізовано зміни визначення природничо-наукової грамотності в дослідженні PISA за період 2000–2022 рр. та характеристики її аспектів. Значну увагу приділено специфіці термінології PISA, її комплексності та багатогранності.Досліджено українські дефініції природничо-наукової компетентності в національних нормативних освітніх документах і концепціях. Визначено, що вони багато в чому орієнтуються на зарубіжні рекомендації та рамкові документи міжнародних досліджень і також виділяють окремі компоненти компетентності: базові знання, уміння та ставлення. Автором наголошено на необхідності подальшого запозичення національною системою освіти світового досвіду в галузі впровадження компетентнісного підходу у зв’язку з переходом базової школи на навчання за новими освітніми стандартами на компетентнісній основі. |
Description: | Макєєв С. Ю. Формування поняття про природничо-наукову компетентність на основі міжнародного дослідження PISA / С. Ф. Макєєв // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.9-19. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/9760 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1. Makieiev.pdf | 345.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.