Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАлексєєва, О. Р.-
dc.contributor.authorПавленко, І. Г.-
dc.contributor.authorКурліщук, І. І.-
dc.date.accessioned2023-06-15T18:03:19Z-
dc.date.available2023-06-15T18:03:19Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.otherУДК 37.037.013.42-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-20-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/9759-
dc.descriptionАлексєєва О. Р. Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства / О. Р. Алексєєва, І. Г. Павленко, І. І. Курліщук // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.20-31.uk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню теоретичних аспектів формування моральної свідомості студентської молоді закладів вищої освіти в сучасних надскладних умовах воєнної агресії в Україні. Доведено актуальність окресленої проблеми, яка зумовлюється основними протиріччями сьогодення. Розкрито сутність феномену «мораль» як оцінно-імперативного способу опанування дійсності, який регулює поведінку людей у площині «добро – зло», і як способу духовного самовизначення людини. Розглянуто категорію «моральна свідомість» як відображення у свідомості людини принципів і норм моралі, що регулюють взаємовідносини людей, їх ставлення до суспільства, з позиції інтеріоризації суспільних моральних понять і цінностей, когнітивно-еволюційної концепції та діяльнісного підходу. Виділено чотири компонентну структуру моральної свідомості (когнітивний, світоглядний, емоційний та поведінковий складники) на основі активності особистості в різнобічній діяльності. Акцентовано на тому, що всі структурні компоненти моральної свідомості функціонують як єдине ціле. Охарактеризовано особливості формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти з урахуванням специфіки ситуації вікового розвитку, провідного виду діяльності та суспільної ситуації сьогодення українського суспільства, яка ставить перед молоддю низку непростих виборів і моральних випробувань. Визначено якості зрілої моральної свідомості у студентстві на сучасному етапі: комунікативну вправність, керівництво власною поведін- кою, навички прийняття відповідальних рішень, високий рівень свідомості, здатність орієн- туватися у складних життєвих обставинах. Окреслено перспективи подальших досліджень у плані пошуків та теоретичного обґрунтування ефективних педагогічних умов формування моральної свідомості студентів у закладі вищої освіти.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.subjectморальuk_UA
dc.subjectморальна свідомістьuk_UA
dc.subjectстуденти закладів вищої освітиuk_UA
dc.subjectвоєнна агресіяuk_UA
dc.titleФормування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільстваuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2. Aleksieieva, Pavlenko, Kurlishchuk.pdf317.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.