Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9759
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Алексєєва, О. Р. | - |
dc.contributor.author | Павленко, І. Г. | - |
dc.contributor.author | Курліщук, І. І. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-15T18:03:19Z | - |
dc.date.available | 2023-06-15T18:03:19Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.other | УДК 37.037.013.42 | - |
dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-1(355)-20-31 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9759 | - |
dc.description | Алексєєва О. Р. Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства / О. Р. Алексєєва, І. Г. Павленко, І. І. Курліщук // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2023. - № 1 (355), лютий. – С.20-31. | uk_UA |
dc.description.abstract | Статтю присвячено дослідженню теоретичних аспектів формування моральної свідомості студентської молоді закладів вищої освіти в сучасних надскладних умовах воєнної агресії в Україні. Доведено актуальність окресленої проблеми, яка зумовлюється основними протиріччями сьогодення. Розкрито сутність феномену «мораль» як оцінно-імперативного способу опанування дійсності, який регулює поведінку людей у площині «добро – зло», і як способу духовного самовизначення людини. Розглянуто категорію «моральна свідомість» як відображення у свідомості людини принципів і норм моралі, що регулюють взаємовідносини людей, їх ставлення до суспільства, з позиції інтеріоризації суспільних моральних понять і цінностей, когнітивно-еволюційної концепції та діяльнісного підходу. Виділено чотири компонентну структуру моральної свідомості (когнітивний, світоглядний, емоційний та поведінковий складники) на основі активності особистості в різнобічній діяльності. Акцентовано на тому, що всі структурні компоненти моральної свідомості функціонують як єдине ціле. Охарактеризовано особливості формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти з урахуванням специфіки ситуації вікового розвитку, провідного виду діяльності та суспільної ситуації сьогодення українського суспільства, яка ставить перед молоддю низку непростих виборів і моральних випробувань. Визначено якості зрілої моральної свідомості у студентстві на сучасному етапі: комунікативну вправність, керівництво власною поведін- кою, навички прийняття відповідальних рішень, високий рівень свідомості, здатність орієн- туватися у складних життєвих обставинах. Окреслено перспективи подальших досліджень у плані пошуків та теоретичного обґрунтування ефективних педагогічних умов формування моральної свідомості студентів у закладі вищої освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
dc.subject | мораль | uk_UA |
dc.subject | моральна свідомість | uk_UA |
dc.subject | студенти закладів вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | воєнна агресія | uk_UA |
dc.title | Формування моральної свідомості студентів закладів вищої освіти в умовах сучасних трансформацій українського суспільства | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2. Aleksieieva, Pavlenko, Kurlishchuk.pdf | 317.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.