Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/9714
Title: Технології візуалізації в освітньому процесі вищої школи: змістовий та функційний аспекти
Authors: Швирка, В. М.
Keywords: іконічний поворот
візуалізація
вища школа
функції візуалізації
технології візуалізації
візуальна грамотність
Issue Date: 2022
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
Abstract: У статті представлено теоретико-методичні засади використання технологій візуалізації у вищій школі. Розкрито сутнісні ознаки понять «візуальне», «візуалізація» у філософському та психолого-педагогічному контекстах. Визначено, що теоретичним підґрунтям аналізу змісту та функцій технологій візуалізації є іконічний (візуальний) поворот у соціогуманітарній теорії та практиці, який пов’язано із значущістю візуального складника соціокультурної реальності, конструювання соціальних практик. Представлено загальні характеристики візуального мислення з урахуванням особливостей візуального сприйняття людини, умінь та навичок перетворення інформації у візуальний образ. Розкрито варіативність наукових підходів до визначення сутності візуалізації навчальної інформації, візуалізації як освітнього тренду сучасності. Схарактеризовано роль візуальної грамотності здобувачів вищої освіти в забезпеченні успішності професійного та особистісного становлення у вищій школі. Представлено основні завдання, функції візуалізації навчальної інформації у вищій школі, загальну характеристику форм та засобів візуалізації навчальної інформації (структурно-логічні схеми; інтелект-карти, концепт-карти; опорні конспекти, інфографіка, скрайбінг та ін.).
Description: Швирка В. М. Технології візуалізації в освітньому процесі вищої школи: змістовий та функційний аспекти / В. М. Швирка // Освіта та педагогічна наука. – 2022. - №3 (181), - С. 55-68.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/9714
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shvyrka.pdf333.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.