Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8285
Title: Рівень освіти в Україні: дослідження динаміки у контексті забезпечення якості робочої сили
Authors: Гітіс, Т.П.
Євсейчук, А.В.
Спірато, А.С.
Андрійчук, М.Є.
Keywords: рівень освіти
знання
робоча сила
продуктивність праці
вища освіта
заклад освіти
результати навчання
формальна освіта
неформальна освіта
селектативність
Issue Date: 2020
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
Abstract: Рівень освіти, будучи найбільш значущою ознакою якості робочої сили, сприяє забезпеченню роз- витку підприємств у виробничому та економічному аспектах та потребує постійної уваги та дослідження його динаміки з метою недопущення та подолання негативних тенденцій. У статті проведено оцінювання рівня освіти в Україні, досліджено його динаміку у контексті забезпечення зростання якості робочої сили. Встановлено, що по охопленню населення вищою освітою Україна значно випереджає більшість розвинених країн, але останніми роками спостерігаються неоднозначні зміни у рівні освіченості робочої сили. Так, кількість осіб, які мають базову вищу та неповну вищу освіту, поступово зростає, а кількість осіб з повною вищою освітою навпаки зменшується. На особливу увагу заслуговує значне зростання кількості осіб, що мають лише базову, початкову загальну або не мають освіти. Також в останні роки спостерігається поступове скорочення кількості здобувачів вищої освіти, зменшення рівня участі молоді у формальних та неформальних видах навчання та професійної підготовки (в особливості у сільській місцевості). У цілому необхідно відзначити деяке зниження показника загального рівня освіти робочої сили у 2019 р. Наявність тенденції зниження освітнього рівня робочої сили в Україні обумовлено низкою факторів, серед яких можна виділити такі: наявність обмежень у доступності вищої освіти для певних верств населення України (в особливості для малозабезпечених сімей та мешканців сіл); селективна форма диференціації навчання, яка сприяє зростанню нерівності між школами; знецінювання значущості вищої освіти, що обумовлено кризовим станом економіки України; низька активність та зацікавленість керівників українських підприємств у фінансуванні підвищення освітнього рівня персоналу. Встановлене коло факторів, що негативно впливають на рівень освіти робочої сили України, потребує негайного усунення. При цьому питання підвищення освіченості населення має бути пріоритетним не тільки для держави, але й для бізнесу, оскільки саме приватні підприємства є основними «споживачами» робочої сили, однією з найважливіших якісних ознак якої є рівень освіти.
Description: Гітіс Т. П. Рівень освіти в Україні: дослідження динаміки у контексті забезпечення якості робочої сили / Т.П.Гітіс,А.В.Євсейчук,А.С.Спірато,М.Є.Андрійчук // Економічний вісник Донбасу : наук. журн / Гол. ред. Н. В. Трушкіна - 2020. - № 3 (61). – С.222-228.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/8285
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25-Gitis.pdf285.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.