Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/7402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБривко, М. В.
dc.date.accessioned2021-02-24T11:09:02Z
dc.date.available2021-02-24T11:09:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherУДК 94(477):[323.281:37]"1920/1930"
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7402
dc.descriptionБривко М. В. Політичне цькування та „боротьба з ворогами народу” в системі освіти УРСР 1920–1930-х рр. / М. В. Бривко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Історичні науки. - 2020. - № 6 (337), грудень. – С. 83-108.uk_UA
dc.description.abstractСучасне положення та розвиток суспільства усе частіше говорить нам про певні тенденції поширення політичного переслідування та цькування насамперед громадських і політичних діячів, у тому числі і в системі освіти. А відтак, запропонована тема дослідження є не менш важливою і актуальною і сьогодні. Дослідження охоплює не тільки публікації суспільно-політичних або спеціалізованих освітніх чи дитячих засобів масової інформації, а й конкретно-історичні приклади політичного переслідування і цькування представників системи освіти 1920–1930-х років, що дає більш глибше розуміння і можливість вивчення механізмів і виявів цього негативного явища у ході проведення так званої „боротьби з ворогами народу”. Методологія дослідження спирається на принципи об’єктивності, системності, історизму, діалектики та міждисциплінарності. Дослідження базується на історичних і історико-педагогічних методах. Наведені приклади політичного переслідування та цькування представників освіти різного рівня у публікаціях засобів масової інформації суспільно-політичного значення, таких як „Ізвестія”, „Комуніст”, „Пролетарська правда”, або вузькоспеціалізованих й профільних освітніх виданнях, наприклад, „Шлях освіти”, „Шлях до знання”, „Київський піонер”, „Народній учитель”, яскраво розкривають сутність більшовицького режиму та подають намагання радянської влади використати свідомість громадян у боротьбі з так званими „ворогами народу”, його зверхність над громадськими правами своїх же громадян. Доповненням до публікацій є інші історичні джерела, що демонструють політичне цькування освітян (Скрипник М., Крупський О., Єфремов С., Дурдуківський В. та інші) у виступах партійних радянських діячів на різних зібраннях та мітингах. Окрім того, ми можемо бачити як радянська влада використовує політичну пропаганду й агітацію проти власних громадян заради втримання влади. Це дає можливість не тільки бачити які методи психологічного тиску, маніпуляцій і змін свідомості насамперед молоді й дітей притаманні радянській владі, а й аналізуючи сучасні їх вияви розробити методологію боротьби з цими негативними явищами у демократичному суспільстві, що і потребує подальших зусиль науковців.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesісторичні науки;
dc.subjectполітичні переслідуванняuk_UA
dc.subjectцькуванняuk_UA
dc.subjectпропагандаuk_UA
dc.subjectагітаціяuk_UA
dc.subjectрепресіїuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectзасоби масової інформаціїuk_UA
dc.subjectісторія Україниuk_UA
dc.subjectuk_UA
dc.titleПолітичне цькування та „боротьба з ворогами народу” в системі освіти УРСР 1920–1930-х рр.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7. Bryvko.pdf815.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.