Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/7347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦінько, С. В.
dc.date.accessioned2021-02-19T08:08:08Z
dc.date.available2021-02-19T08:08:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherУДК 37.02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7347
dc.descriptionЦінько С. В. Добір навчальних текстів як лінгводидактична проблема / С. В. Цінько // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2018. - № 3 (137), квітень. – С. 130-138.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглядається питання добору навчальних текстів як лінгводидактична проблема. Зокрема, виокремлено сім критеріїв добору навчальних текстів: тематично-змістовий; інформативний; структурно-композиційний; жанрово-стильовий; мовний; критерій доступності; критерій обсягу і тривалості звучання аудіоматеріалу. Наголошується, що когнітивно-комунікативний та текстоцентричний аспекти сучасної методики навчання концентрують увагу вчителя на правильному доборі навчальних текстів, що є надзвичайно важливим фактором для розвитку вмінь та навичок сприймання і розуміння, реалізації соціокультурної змістової лінії, підкреслення життєвої необхідності аудіювання як засобу активної участі у спілкуванні, пізнанні світу та навчанні. Зроблено висновки: важливим є правильний вибір теми тексту з погляду інтересів школярів певного віку і життєвої значущості; зміст тексту повинен відповідати виховній і навчальній меті; бути по можливості динамічним, мати фабулу, основна лінія розповіді не повинна ускладнюватися побічними, несуттєвими деталями, які можуть спричинити до двоплановості розуміння; навчальні тексти повинні бути предметними, проблемними, інформативними, але насиченість тексту інформацією повинна відповідати віковим особливостям учнів; важливим для розуміння є заголовок тексту, оскільки він сприяє правильному сприйманню і відображає задум автора (мовця); при доборі текстів необхідно дбати про чіткість вираження у тексті основної думки, ідеї, що сприяє кращому сприйманню повідомлення (врахування логіко- смислової структури тексту); текст повинен характеризуватися чіткою структурою, відсутність же якоїсь із композиційних частин може спрямувати розуміння у хибному напрямку; краще сприймаються учнями тексти-розповіді монологічного характеру та діалоги з невеликою кількістю дійових осіб; обов’язково слід ураховувати труднощі мовленнєвого оформлення тексту - фонетичного, лексичного, граматичного, стилістичного; опорні слова і словосполучення виділяти інтонаційно; не вживати фраз, довжина яких перевищує обсяг оперативної пам’яті; не зловживати науковими визначеннями, формулюваннями, поширеними міркуваннями; текст може включати до 4% незнайомих учням слів, що передбачає з’ясування їх семантики різними способами, в тому числі й за контекстом.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesпедагогічні науки;
dc.subjectнавчальний текстuk_UA
dc.subjectлінгводидактикаuk_UA
dc.subjectмовознавствоuk_UA
dc.subjectтекстоцентричний аспектuk_UA
dc.subjectметодика навчанняuk_UA
dc.titleДобір навчальних текстів як лінгводидактична проблемаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf220.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.