Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/6808
Title: Методика розвитку готовності майбутніх учителів до проектування індивідуальної методичної системи
Authors: Котєнєва, І.С.
Вовк, С.В.
Keywords: професійна підготовка
методична культура
професійні якості
майбутні учителі
готовність до проєктування індивідуальної методичної системи
Issue Date: 2020
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: Стаття присвячена розгляду деяких засад професійної підготовки майбутніх учителів. У статті теоретично обґрунтована методична культура майбутнього вчителя як інтегративна сукупність його професійних та особистісних цінностей і якостей та методичної компетентності, що дозволяє творчо здійснювати майбутню методичну діяльність на основі рефлексії, набутого досвіду та саморозвитку з урахуванням нормативних вимог держави. Схарактеризований процес методичної підготовки майбутнього вчителя дозволив запропонувати структуру методичної підготовки. Визначено, що індивідуальна методична система відбиває педагогічні ідеали, цінності, внутрішню позицію й досвід професійної діяльності майбутнього вчителя, його особистісні якості та систему взаємин. В контексті теорії курікулуму (від англ. curriculum) обґрунтовано методику розвитку готовності майбутніх учителів до проєктування індивідуальної методичної системи, етапи та кроки якої детально схарактеризовані. Визначено структуру досліджуваного феномену – готовності майбутнього вчителя до проєктування індивідуальної методичної системи, що представлена чотирма компонентами (мотиваційномоделюючим, когнітивно-проєктувальним, технологічним і рефлексивно-оцінним). Визначений зміст навчання одержав відбиття в «Програмі формування методичної культури майбутніх учителів», яка побудована за модульним принципом. Зроблено висновок, що методика розвитку готовності майбутніх учителів до проєктування індивідуальної методичної системи включає комплекс методів, що охоплюють увесь процес розвитку розглянутої готовності: від систематизації наявних у майбутнього вчителя знань про методичну систему до контролю його ефективності. Вона сприяє розвитку кожного зі структурних компонентів досліджуваної готовності майбутніх учителів до проектування індивідуальної методичної системи: мотиваційно-моделюючого, когнітивно-проєктувального, конструктивно-технологічного й рефлексивно-оцінного, і розрахована на безпосереднє використання зазначених методів у професійній підготовці майбутніх учителів у ЗВО.
Description: Котєнєва І. С.Методика розвитку готовності майбутніх учителів до проектування індивідуальної методичної системи / І.С. Котєнєва, С.В. Вовк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2020. - №5 (336), листопад. – С.105-117.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/6808
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11. Koteneva, Vovk.pdf488.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.