Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/6441
Title: Теоретичні аспекти фахової підготовки майбутніх тренерів з легкої атлетики
Authors: Шинкарьов, С. І.
Keywords: професійна підготовка
компетентність
діяльність
функції
професійно-педагогічні знання
вміння
тренер з легкої атлетики
Issue Date: 2020
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: Представлена стаття присвячена актуальним питанням фахової підготовки майбутніх тренерів з легкої атлетики. Розглянуто зміст професійно-педагогічних знань та умінь, які становлять основу професійно-педагогічної діяльності тренера з легкої атлетики. Визначено основні напрями і етапи професійної діяльності тренера. Виділено структурні компоненти тренерсько-педагогічної діяльності тренера з легкої атлетики - організаторський, комунікативний, конструктивний, проектний, гностичний, діагностичний і руховий (фізична і технічна підготовленість). Завдання дослідження - виокремити і конкретизувати професійно- педагогічні знання і вміння тренера з легкої атлетики та розглянути їх зміст. Система професійної підготовки фахівців, у тому числі й фахівців галузі фізичного виховання та спорту, розвивається згідно з вимогами сучасних соціально-економічних умов. Значна кількість знань, зокрема теоретико-практичні й методичні, є передумовою інтелектуальних і практичних умінь і навичок та повною мірою не забезпечують ефективності професійної діяльності тренера- педагога. Професійна компетентність як якість особистості відображає не стільки рівень знань фахівця, скільки вміння ці знання застосовувати на практиці, у новій ситуації, моделювати їх для досягнення високих результатів у діяльності. Тому у структурі професійної компетентності фахівця будь-якої галузі, зокрема і тренера з легкої атлетики, значну позицію займають уміння. Центральне місце в існуючій системі наукових знань про спорт відведено як теорії та методиці спортивного тренування, а в ширшому розумінні - спортивній підготовці, так і фахової підготовці майбутніх тренерів. Ці галузі знань покликані визначати закономірності становлення майстерності спортсмена і професійної компетенції майбутніх тренерів, встановлювати способи їх використання у практиці спорту. Вирішення завдань, які стоять перед тренером (освітні, виховні та оздоровчі) зумовлює різноманіття функцій тренера з легкої атлетики, які визначають різні сторони його професійно-педагогічної діяльності - управлінсько-організаторських, освітніх, виховних, проектувальних, прогностично-орієнтуючих, мобілізаційних, аналітико-оцінних, дослідницько-творчих. На цій підставі було конкретизовано і розглянуто знання та уміння, зміст яких становить основу професійно-педагогічної діяльності тренера з легкої атлетики.
Description: Шинкарьов С.І. Теоретичні аспекти фахової підготовки майбутніх тренерів з легкої атлетики / С.І.Шинкарьов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2020. - №1 (332). - С.279-291.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/6441
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27.pdf308.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.