Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/534
Title: | Теорія та практика соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору |
Authors: | Чайковський, М. Є. |
Keywords: | соціальна педагогіка соціально-педагогічна робота люди з обмеженими можливостями інклюзивна освіта педагогіка |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
Abstract: | У дисертаційній роботі представлено та науково обґрунтовано теоретико-методичні засади соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору вищого навчального закладу. Проаналізовано проблему соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами у сучасній педагогічній науці; розкрито соціально-педагогічний контекст змісту вітчизняних і міжнародних нормативно-правових документів щодо забезпечення вищої освіти для осіб з особливими потребами; визначено особливості практики інтегрованого та інклюзивного навчання молоді з особливими потребами в системі вищої освіти. Здійснено теоретичний аналіз інклюзивної освіти як сучасного соціально-педагогічного феномену; розкрито сутність та складові соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору; надано характеристику інклюзивній компетентності викладачів як чинника розвитку соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами. За результатами дослідження обґрунтовано концептуальні основи та розроблено педагогічні технології соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ; визначено технології формування інклюзивної компетентності викладачів як суб’єктів соціально-педагогічної роботи зі студентами даної категорії. Апробовано педагогічні технології соціально- педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ, які складають дві провідні концептуальні ідеї: перша пов’язана із необхідністю орієнтування соціально-педагогічних технологій на розвиток інклюзивного освітнього простору ВНЗ як умови формування здатності молоді з особливими потребами до соціальної взаємодії із суб’єктами інклюзії, до адаптації та самореалізації в умовах ВНЗ; друга полягає у визнанні персоніфікованої соціально-педагогічної підтримки студента з особливими потребами пріоритетним напрямом соціально-педагогічної діяльності з цією категорією молоді в умовах інклюзивної освіти. |
Description: | Чайковський М. Є. Теорія та практика соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. док. пед. наук : 13.00.05 – соціальна педагогіка / М. Є. Чайковський ; ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”. – Старобільськ, 2016. - 46 с. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/534 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chaikovski.pdf | 862.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.