Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/5326
Title: Концепції реабілітації в контексті системних, інституційних та історичних змін
Authors: Остролуцька, Л.І.
Keywords: концепції реабілітації
моделі реабілітації
діти та молодь з інвалідністю
соціальна педагогіка
соціальна робота
Issue Date: 2020
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет"
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: У статті стверджується, що становлення концепцій реабілітації осіб з інвалідністю (у тому числі дітей та молоді) опирається на історичний розвиток та має системне й інституційне підґрунтя. На основі кабінетного аналізу наукових, інформаційно-статистичних та державноустановчих публічний джерел та документів у статті розкриваються різні аспекти процесу становлення біопсихосоціальної моделі у наданні реабілітаційних послуг особам з інвалідністю. Доводиться, що напрацьовані у попередніх реабілітаційних моделях (правова, медична, соціальна) професійні надбання мають бути інтегровані у новому біопсихосоціальному підході на основі їх переосмислення. Це стосується 1) професійних класифікаційних систем, що мають ґрунтуватися на підходах «медицини здоров’я»; 2) принципів застосування профілактичних рівнів, а також сімейно-орієнтованого та клієнтськоорієнтованого підходів; 3) пріоритетності скерованості на процеси відновлення. Врахування історичного, системного та інституційного контексту ствердження біопсихосоціальної моделі реабілітації осіб з інвалідністю розглядається перспективним напрямком подальших досліджень.
Description: Остролуцька Л.І. Концепції реабілітації в контексті системних, інституційних та історичних змін / Л.І.Остролуцька // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.2 - С.260 - 274
URI: http://hdl.handle.net/123456789/5326
ISSN: УДК 364.2; 37.013.42
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ostrolutska.pdf269.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.