Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4945
Title: Девіантна віктимність обдарованих учнів
Authors: Степаненко, В.І.
Keywords: обдарований учень
віктимність
девіантна віктимність
віктимнна поведінка
дезадаптація
девіантна поведінка
аутодеструктивна поведінка
Issue Date: 2018
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: У статті акцентовано увагу на тому, що розвиток обдарованих особистостей залежить не тільки від політичних, соціальних та економічних процесів, що відбуваються в суспільстві, а й від соціально- психологічних особливостей особистості: стресостійкості, тривожності, рівня домагань, самооцінки, рівня стійкості до перешкод і віктимності. Набуття віктимності є одним із наслідків неадекватного реагування обдарованої особистості на стресові життєві ситуації. Порушення проходження обдарованою дитиною процесу соціалізації може призводити до різних порушень соціального й особистісного розвитку, що підвищує ризик її девіантної віктимності. Девіантна віктимність виражається в дезадаптивності обдарованого учня і проявляється в різних формах девантної поведінки. Віктимна поведінка обдарованого учня є формою аутодеструктивної девіантної поведінки і наближена до суїцидальної. На формування віктимної поведінки обдарованого учня впливають особистісно-індивідуальні і соціальні чинники, але їх наявність не завжди дає підставу говорити про значну ймовірність виявлення віктимної поведінки. Вони лише створюють або загострюють ситуацію ризику.
Description: Степаненко В. І. Девіантна віктимність обдарованих учнів / В.І.Степаненко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2018. - №6 (320) червень. - С.281 - 288
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4945
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STEPANENKO.pdf246.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.