Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4743
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельник, Л.В.-
dc.date.accessioned2020-01-22T08:36:17Z-
dc.date.available2020-01-22T08:36:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4743-
dc.descriptionМельник Л.В. Подолання діалектного впливу у процесі роботи над підвищенням культури мовлення студентів / Л.В. Мельник // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 232 - 239uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено поняття культури мовлення студентів, у якому відображені мовленнєва компетенція, основа моральної та естетичної культури людини, поєднані такі особистісно-психічні процеси, як мовлення, мислення, уява, сприймання, воля. Наголошено, що процес формування мовленнєвої культури має активний, творчий характер, який виявляється в індивідуальному виборі мовних форм і засобів. Це не механічне накопичення знань, а допомога студентам в усвідомленні культурного значення різних форм мовлення. Автором виділено критерії сформованості мовленнєвої культури студентів, серед яких нормативність мовлення, словниковий запас, емоційність та виразність мовлення, володіння мовленнєвим етикетом, мовленнєва активність, гуманістична спрямованість мовленнєвої поведінки. Ці критерії виступають підґрунтям для діагностики та корекції сформованості мовленнєвої культури студентів. У статті зазначено, що активним і важливим чинником впливу на формування культури мовлення студентів є діалектне середовище, у якому вони перебували до вступу до університету. Проаналізовано типи мовленнєвих помилок, що виникають під впливом місцевих говорів: фонетичні (обумовлені звучанням слова, звукосполучення чи звука); морфологічні (спричинені особливостями граматичної будови діалекту); фонетико-морфологічні (викликані як фонетичними, так і морфологічними відмінностями в слові). Розглянуто помилки, спричинені діалектним середовищем Донбасу й окреслено шляхи їх подолання. До перспективних напрямів дослідження цієї проблеми віднесено розробку експериментальної системи вправ з діалектизмами й перевірку її ефективності.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article examines the notion of students' speech culture, which reflects speech competence, the basis of human moral and aesthetic culture, combining such personality-psychic processes as speech, thinking, imagination, perception, will. It is emphasized that the process of formation of the speech culture has an active, creative character, which is manifested in the individual choice of language forms and means. It is not a mechanical accumulation of knowledge, but help for students in understanding the cultural significance of the different forms of speech. The author highlights the criteria for the formation of the language culture of students, among them the standard of speech, vocabulary, emotivity and expressiveness of speech, possession of speech etiquette, speech activity, humanistic orientation of speech behavior. These criteria serve as the basis for diagnosis and correction of the formation of students' speech culture.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.relation.ispartofseriesфілологічні науки;-
dc.subjectкультура мовленняuk_UA
dc.subjectдіалактне оточенняuk_UA
dc.subjectтериторіальна говіркаuk_UA
dc.subjectнорма літературної мовиuk_UA
dc.subjectмовленнєва помилкаuk_UA
dc.subjectформування мовленнєвої культури студентаuk_UA
dc.titleПодолання діалектного впливу у процесі роботи над підвищенням культури мовлення студентівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MELNIK.pdf245.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.