Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМордовцева, Н. В.-
dc.date.accessioned2020-01-21T09:32:40Z-
dc.date.available2020-01-21T09:32:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4733-
dc.descriptionМордовцева Н. В. Зміст роботи з лінгвістичними міні-текстами на уроках української мови під час вивчення теми «морфологія» / Н.В.Мордовцева // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 155 - 163uk_UA
dc.description.abstractУ статті подано основні етапи роботи з лінгвістичними міні- текстами під час вивчення морфологічних понять, а також зосереджено увагу на засвоєння учнями середніх класів мовленнєвих понять, необхідних для вироблення умінь й навичок аналізувати й створювати власні тексти. Авторкою визначено ступеневий характер роботи з лінгвістичними міні-текстами на уроках вивчення матеріалу з морфології, що полягає в ознайомленні з мовним поняттям або явищем під час прочитання (або слухання) лінгвістичних міні-текстів; аналізі лінгвістичних міні-текстів з подальшим дискусійним обговоренням, порівняльним аналізом; складанням лінгвістичних міні-текстів на основі ключових слів або словосполучень, таблиць, малюнків; складанням лінгвістичних міні-текстів залежно від цільової настанови тощо. У роботі вказано, що цілеспрямоване поглиблення знань про текст, його структуру, засоби зв’язку, функціонально-смислові типи й жанри мовлення закладає основи аналізу, підводить учнів до усвідомлення змістової та смислової цілісності тексту. Основною мовленнєвою формою аналізу тексту є навчальний діалог, який забезпечує самостійність дій учнів, активізує їхні думки й асоціативну пам’ять, спонукає до висловлювання власних думок. Зауважено, що відповідно до кожного розділу чинної програми окреслено певний зміст роботи з навчання учнів створювати лінгвістичні міні-тексти, визначено мовні та мовленнєві уміння й навички, що доповнюють попередні. Мовні й мовленнєві поняття засвоюються учнями не одноразово (на конкретно визначених програмою уроках), а з поступовим розширенням і поглибленням. зміст роботи з лінгвістичними міні-текстами зумовлений на удосконалення мовної компетенції учнів середнього шкільного віку під час створення лінгвістичних міні-текстів. Лінгвістичні міні-тексти використовуються передусім на аспектних уроках, оскільки саме на цих уроках відбувається безпосереднє формування мовної компетенції учнів.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article presents the main stages of working with linguistic mini¬texts during the study of morphological concepts, and also focuses on the acquisition of secondary language classes by students of the language concepts necessary to develop skills and skills to analyze and create their own texts. The author specifies the step-by-step nature of working with linguistic mini-texts in the study of material on morphology, which consists in familiarizing with the linguistic concepts or phenomenon during reading (or listening) of linguistic mini-texts; analysis of linguistic mini-texts with further discussion discussions, comparative analysis; compiling linguistic mini-texts based on keywords or phrases, tables, drawings; drawing up linguistic mini-texts depending on the target instruction, etc. It is stated in the work that the purposeful deepening of knowledge about the text, its structure, means of communication, functional-semantic types and speech genres lay the basis of analysis, brings students to the comprehension of the content and semantic integrity of the text. The main language form of text analysis is the educational dialogue, which ensures the autonomy of the students' actions, activates their thoughts and associative memory, induces to express their own thoughts. It is noted that according to each section of the current program there is a certain content of work on teaching students to create linguistic mini-texts, defined language and speech skills and skills that complement the previous ones. Linguistic and speech concepts are assimilated by students not once (on specific programs defined by the program), but with gradual expansion and deepening. the content of work with linguistic mini-texts is due to the improvement of linguistic competence of pupils of secondary school age when creating linguistic mini-texts. Linguistic mini-texts are used primarily on aspect lessons, because it is at these lessons that the formation of the linguistic competence of the students takes place directly.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.relation.ispartofseriesпедагогічні науки;-
dc.subjectтекстuk_UA
dc.subjectмовна компетенціяuk_UA
dc.subjectлінгвістичний міні -текстuk_UA
dc.subjectлінгвістичне висловлюванняuk_UA
dc.subjectморфологіяuk_UA
dc.titleЗміст роботи з лінгвістичними міні-текстами на уроках української мови під час вивчення теми «морфологія»uk_UA
dc.title.alternativeContent of the Work with Linguistic Mini-Texts on the Lessons of the Ukrainian Language in the Study of the Topic "Morphology"uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MORDOVZEVA.pdf322.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.