Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГолуб, Н. Б.-
dc.date.accessioned2020-01-21T09:13:38Z-
dc.date.available2020-01-21T09:13:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4732-
dc.descriptionГолуб Н. Б. Оцінювальні жанри на уроках української мови в 1011 класах ліцею / Н. Б. Голуб // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 147 - 154uk_UA
dc.description.abstractПоява статті зумовлена процесами реформування загальної середньої освіти в Україні. Одним із важливих завдань модернізації є перегляд змістового компонента кожного шкільного предмета з метою вилучення зайвого, такого, що перевантажує школярів і не є життєво доцільним. Відповідно до таких завдань розроблено нову програму з української мови для учнів 10-11 класів (рівень стандарту). Автори вважали за доцільне вилучити розділ «Розвиток мовлення» і замінити його елементами практичної риторики. Експериментальні дослідження співробітників відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України дали змогу виявити зниження інтересу до української мови як шкільного предмета й суспільного явища, недостатню вмотивованість окремих тем і розділів для учнів цієї вікової категорії, нагальну потребу окреслення перспектив застосування передбачених програмою знань, умінь і навичок. У статті вмотивовано введення мовленнєвих жанрів до шкільної програми з української мови для 10-11 класів (рівень стандарту). Визначено лакуни в українській лінгводидактиці, пов’язані з проблемою навчання шкільної риторики. З’ясовано сутність і характер оцінювальних жанрів, визначено особливості структури й семантики термінів, схарактеризовано жанри осуд і похвала. Для розуміння суті жанрів оцінювальних висловлень велике значення має усвідомлення ролі й функцій оцінки. Наголошено на важливості інформації про цінності - загальнолюдські, для яких немає географічних меж, національності й віку, національні (характерні для окремої нації), державні, культурні, родинні, особистісні. Обґрунтовано життєву доцільність цих жанрів, ціннісний аспект у підготовці текстів висловлень оцінювальних жанрів. Окреслено мету оцінювальних жанрів, визначено об’єкти і предмети оцінювання. Запропоновано алгоритм за яким організовуємо роботу з жанрами на уроках української мови, зразки вправ і завдань.uk_UA
dc.description.sponsorshipPublication of the article is motivated by reforming processes of general secondary education in Ukraine. One of the important tasks of modernization is to review the content component of each school subject in order to remove everything that overloads schoolchildren but is not vital. In accordance with such tasks, a new Ukrainian language program for 10-11 grade students (standard level) has been developed. The authors considered it expedient to delete the section "Development of speech" and replace it with elements of practical rhetoric. Experimental research of Ukrainian language teaching staff at the Institute of Pedagogy of the National Academy of Science of Ukraine has shown that interest in Ukrainian language as a school subject and a social phenomenon has diminished.The article justified introduction of speech genres into a Ukrainian language school program for 10-11 grades (standard level). Gaps in Ukrainian linguodidactics related to the problem of teaching school rhetoric are determined. The essence and character of assessment genres are determined, features of the structure and semantics of terms are determined, genres of criticism and praise are described. An emphasis is put on importance and meaningfulness of these genres, on value aspect in preparation of speeches of assessment genres. It is emphasized on the importance of information about values - universal, for which there are no geographical boundaries, nationality and age, national (characteristic of a single nation), state, cultural, family, personal. The purpose of assessment genres is outlined, objects and subjects are defined. An algorithm for organizing work with genres on Ukrainian language lessons, examples of exercises and tasks is offered.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.relation.ispartofseriesпедагогічні науки;-
dc.subjectшкільна риторикаuk_UA
dc.subjectмовленнєвий жанрuk_UA
dc.subjectоцінні жанриuk_UA
dc.subjectпохвалаuk_UA
dc.subjectосудuk_UA
dc.subjectвисловленняuk_UA
dc.titleОцінювальні жанри на уроках української мови в 1011 класах ліцеюuk_UA
dc.title.alternativeAssessment Genres on Ukrainian Language Lessons in 10-11 Grades of Lyceumuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GOLUB.pdf258.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.