Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4731
Title: Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття
Other Titles: The Genesis of the Problem of Culturological Approach in the Teaching of Literature in the Methodical Thought of the Second Half of the XIX Century
Authors: Гоголь, Н. В.
Keywords: методика викладання словесності
праці методистів ІІ половини ХІХ століття
вітчизняна шкільна літературна освіта
гуманізація освіти
культурологічний підхід
Issue Date: 2019
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: У статті розкрито проблему культурологічного підходу до викладання словесності у працях учених другої половини ХІХ століття, на основі аналізу та вивчення архівних документів, навчальних планів, програм, підручників окреслено основні тенденції, які заклали основу для подальшого становлення і розвитку культурологічного підходу у вітчизняній шкільній літературній освіті. Визначено нові підходи до методики викладання словесності, що розроблялися провідними методистами своєї доби, акцентовано увагу на проблемі використання на уроках словесності образотворчого мистецтва з метою проведення порівняльних паралелей між літературними творами та мистецтвом живопису. Доведено, що на розвиток методичної думки в Україні середини ХІХ століття значний вплив мали напрацювання російських учених-педагогів М. Бродського, М. Бунакова, Ф. Буслаєва, В. Вахтерова В. Водовозова, О. Галахова, В. Острогорського, І. Соловйова, В. Стоюніна, Д. Тихомирова, К. Ушинського В. Шереметьєвського, О. Острогорського - представників логіко- стилістичної, освітньо-виховної та етико-естетичної течій у навчанні літератури. Ідеї культурологічного підходу на засадах гуманізації освіти виокремлено у педагогічних працях українських учених О. Духновича та М. Пирогова. Доведено, що ученими-методистами другої половини ХІХ століття було закладено лише основи, підвалини аналізу художнього твору в культурологічному контексті в сучасному його розумінні.
Description: Гоголь Н. В. Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття / Н. В. Гоголь // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.133 - 146
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4731
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GOGOL.pdf404.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.