Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4714
Title: Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника
Other Titles: Text-Centrism in the Development of Senior Pupils’ Discursive Competence
Authors: Андрієць, О. М.
Keywords: Текст
текстоцентризм
дискурс
дискурсная речь
дискурсная компетентность
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної лінгводидактики - текстоцентризму та формуванню дискурсної компетентності старшокласника на уроках мови на текстовій основі. Ураховуючи широкий спектр лінгвістичних, науково-методичних, психолінгводидактичних концепцій, автор трактує текст як висловлювання, що має власну внутрішню структуру, певну побудову та є продуктом монологічного або діалогічного мовлення, вираженим в усній або писемній формі. Дослідниця уважає не синонімічними поняття «текст» і «дискурс» і доводить, що текст є елементом дискурсу, найвищою комунікативною одиницею. Наукові твердження праці переконують, що текст є не тільки засобом пізнання, а й способом реалізації висловлюваного матеріалу. У статті авторкою доведено, що формування мовної особистості старшокласника в цілому й дискурсної компетентності зокрема, пов’язано з компетентнісним, особистісно орієнтованим, когнітивно- комунікативним спрямуванням навчання мови, значущим компонентом якого є текстоцентризм, що включає також знаннєвий, діяльнісний і ціннісний аспекти. Саме в контексті здійснюється ефективне формування базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних і правописних умінь і навичок школярів, а, отже, відбувається інтенсивне оволодіння школярами всіх мовних явищ та вироблення в них комунікативних умінь і навичок еективного спілкування в різних життєвих ситуаціях. Запропоновані у статті завдання до текстів сприяють розвиткові усного і писемного мовлення старшокласників, легкому відтворенню вивченого, створенню власних висловлювань певного стилю, типу та жанру відповідно до умов спілкування.
Description: Андрієць О.М. Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника /О.М. Андрієць // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.97 - 106
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4714
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANDRIIZ.pdf358.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.