Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/4714
Title: | Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника |
Other Titles: | Text-Centrism in the Development of Senior Pupils’ Discursive Competence |
Authors: | Андрієць, О. М. |
Keywords: | Текст текстоцентризм дискурс дискурсная речь дискурсная компетентность |
Issue Date: | 2019 |
Series/Report no.: | Педагогічні науки; |
Abstract: | Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної лінгводидактики - текстоцентризму та формуванню дискурсної компетентності старшокласника на уроках мови на текстовій основі. Ураховуючи широкий спектр лінгвістичних, науково-методичних, психолінгводидактичних концепцій, автор трактує текст як висловлювання, що має власну внутрішню структуру, певну побудову та є продуктом монологічного або діалогічного мовлення, вираженим в усній або писемній формі. Дослідниця уважає не синонімічними поняття «текст» і «дискурс» і доводить, що текст є елементом дискурсу, найвищою комунікативною одиницею. Наукові твердження праці переконують, що текст є не тільки засобом пізнання, а й способом реалізації висловлюваного матеріалу. У статті авторкою доведено, що формування мовної особистості старшокласника в цілому й дискурсної компетентності зокрема, пов’язано з компетентнісним, особистісно орієнтованим, когнітивно- комунікативним спрямуванням навчання мови, значущим компонентом якого є текстоцентризм, що включає також знаннєвий, діяльнісний і ціннісний аспекти. Саме в контексті здійснюється ефективне формування базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних і правописних умінь і навичок школярів, а, отже, відбувається інтенсивне оволодіння школярами всіх мовних явищ та вироблення в них комунікативних умінь і навичок еективного спілкування в різних життєвих ситуаціях. Запропоновані у статті завдання до текстів сприяють розвиткові усного і писемного мовлення старшокласників, легкому відтворенню вивченого, створенню власних висловлювань певного стилю, типу та жанру відповідно до умов спілкування. |
Description: | Андрієць О.М. Текстоцентризм у розвитку дискурсної компетентності сучасного старшокласника /О.М. Андрієць // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.97 - 106 |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/4714 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ANDRIIZ.pdf | 358.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.