Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/4710
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Koknova, Т. А. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T09:16:37Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T09:16:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/4710 | |
dc.description | Кокнова Т.А. Шляхи формування лінгвометодичної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземної мови / Т.А. Кокнова // Освіта та педагогічна наука. – 2019. - №2 (171). – С. 5-12 | uk_UA |
dc.description.abstract | The article deals with the mode of lin-guistic-and-methodological competence de-velopment in prospective foreign language teachers in the context of the analysis of par-ticular disciplines of the general training cycle. The content analysis of educational and professional curricula and working plans of educational disciplines for prospective foreign language teachers is carried out; a number of disciplines of the general training cycle are analyzed in the context of their influence on linguistic-and-methodological competence de-velopment in prospective foreign language teachers. Potential opportunities of the cycle of professional and practical training for linguis-tic-and-methodological competence develop-ment, as well as their interaction on the basis of cross-curricular relations, are revealed. The features of the process of prospec-tive foreign language teachers training, accord-ing to the character of the disciplines, prac-tice/training, forms and methods of coopera-tion with prospective foreign language teach-ers in the course of their training are found out. As a result of the given research it is discovered that the disciplines under consider-ation contribute to the development of linguis-tic-and-methodological competence of pro-spective foreign language teachers providing future professionals with socio-cultural and social knowledge, skills and competencies which not only ensure their adaptation to a foreign language environment, but also con-tribute to successful performance of teaching activities. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | У статті розглянуто шляхи формування лінгвометодичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у контексті аналізу окремих навчальних дисциплін циклу загальної підготовки.Здійснено контентаналіз освітньо-професійних програм та робочих планів на-вчальних дисциплін; проаналізовано окремі дисципліни циклу загальної підготовки в контексті їхнього впливу на формування лінгвометодичної компетентності. Розкрито потенційні можливості циклу професійної та практичної підготовки щодо формування лінгвометодичної компетентності в майбутніх викладачів іноземних мов, а також їхньої взаємодії на основі міжпредметних зв’язків.З’ясовано особливості процесу підготовки майбутніх викладачів іноземних мов, враховуючи специфіку дисциплін, практи-ки/стажувань, форм та методів роботи з майбутніми викладачами іноземних мов у процесі їхнього фахового навчання.В результаті дослідження встановлено, що в умовах сучасної освіти означені дисципліни сприяють формуванню лінгво-методичної компетентності майбутніх ви-кладачів іноземних мов, шляхом надання майбутнім фахівцям соціокультурних і соціальних знань, умінь і навичок, які забезпечують не тільки їхню адаптацію в іншо-мовному середовищі, а й сприяють успішному здійсненню викладацької діяльності. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Освіта та педагогічна наука; | |
dc.subject | лінгвометодична компетентність | uk_UA |
dc.subject | майбутні викладачі іноземних мов | uk_UA |
dc.subject | навчальні дисципліни | uk_UA |
dc.subject | процес фахової підготовки | uk_UA |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.title | Mode of linguistic-and-methodological competence develop-ment in the course of professional training of prospective foreign language teachers | uk_UA |
dc.title.alternative | Шляхи формування лінгвометодичної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземної мови | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 2 (171) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Koknova.pdf | 974.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.