Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯнь, Лі.-
dc.date.accessioned2020-01-17T09:29:21Z-
dc.date.available2020-01-17T09:29:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4703-
dc.descriptionЯнь Лі. Музика як полілог культур у сучасному глобальному світі у контексті формування полікультурної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва / ЛІ. Янь // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 266-276uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано роль музики та музичної освіти у контексті полілогу культур у сучасному глобальному світі у зв’язку із вирішенням проблеми формування полікультурної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва. Автор наголошує на необхідності ціннісного осмислення музично- освітніх процесів у контексті розвитку полінаціональної музичної культури; визнання полікультурності як історично обумовленого природнього прояву музичної творчості; усвідомлення потреби проникнення у колективну й індивідуально-авторську музичну творчість; стимулювання емоційної й інтелектуальної сфер у пошуку людиною самостійних шляхів знаходження цілісної картини музично-культурної реальності; включення діалогічної (полілогічної) парадигми у процес засвоєння й відтворення національних і загальнолюдських цінностей музичної культури.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article deals with the analysis of the role of music and musical education in the context of a polylogue of cultures in the modern global world in connection with the solution of the problem of formation of polycultural competence of future teachers of musical arts. The author arrives at the conclusion that there is a strong necessity to understand the value of the musical and educational processes; to acknowledge the phenomenon of polyculturalism as a historically preconditioned natural manifestation of musical creativity; to become aware of the urgent need to penetrate into a collective and individual (author’s) musical creations; to encourage the emotional and intellectual spheres in a man’s search for original ways of finding the integral picture of musical and cultural reality; to implement a dialogical (polylogical) paradigm into the process of acquiring and reproduction of the national and universal values of the musical culture. It is worth mentioning that the national and cultural interaction makes it possible to integrate all the achievements of the past and the present in the musical and educational process, to encourage the polycultural ability of a man’s mind ready to transform the surrounding musical world, thus providing its gradual progressive development.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectмузичне мистецтвоuk_UA
dc.subjectполілог культурuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectполікультурна компетентністьuk_UA
dc.subjectвчителі музичного мистецтваuk_UA
dc.titleМузика як полілог культур у сучасному глобальному світі у контексті формування полікультурної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeMusic as polylogue of cultures in modern global world in context of formation of polycultural competence of future teachers of musical artsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yan Li.pdf262.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.