Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4701
Title: Постнекласична наука й перспективи розвитку університетської освіти
Other Titles: Post-non-classical science and prospects for development of university education
Authors: Ваховський, Л.Ц.
Keywords: класична наука
некласична наука
постнекласична наука
об’єкт і суб’єкт пізнання
університетська освіта
Issue Date: 2019
Publisher: ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: У статті розглянуто особливості трансформації змісту, форм, методів сучасної університетської освіти в контексті постнекласичної раціональності та науки. Показано, що наука як форма суспільної свідомості історично в своєму розвитку пройшла три етапи: класичний, некласичний і постнекласичний. Класична наука передбачала елімінацію з процесу пізнання всього, що має будь-яке відношення до суб’єкта і виходила з того, що результати пізнання залежить виключно від властивостейоб’єкта. Некласична наука визнавала залежність результатів пізнання від засобів і процедур пізнавальної діяльності. Постнекласична наука вперше вводить у наукову картину світу людину і визнає вплив суб’єкта і його ціннісних установок на отримані наукові результати. Доведено, що постнекласична раціональність і постнекласична наука вже суттєво впливають на різні сфери соціального життя і, перш за все, на університетську освіту. В умовах постнекласичної реальності змінюється статус університету його місце в сучасному суспільстві, висуваються нові вимоги до цілепокладання в освітній діяльності. Змінюється характер взаємовідносин між учасниками педагогічного процесу, встановлюються «симетричні відносини», які забезпечують демократичний і рівноправний діалог між викладачами і студентами. Заперечується так звана «знанієва» модель університетської освіти і традиційні підходи до формування змісту освіти, повною мірою визнається пріоритетність активних, інтерактивних і творчих методів і форм навчання.
Description: Ваховський Л.Ц. Постнекласична наука й перспективи розвитку університетської освіти / Л.Ц. Ваховський // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 158-165
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4701
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vakhovskyi.pdf226.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.