Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4698
Title: Історико-педагогічні засади формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства
Other Titles: Historical and pedagogical forms of social activity of youth in institutes of civil society
Authors: Ступак, О.Ю.
Keywords: соціальна активність
молодь
інститути громадянського суспільства
Issue Date: 2019
Publisher: ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: У статті представлений історико-педагогічний аналіз діяльності певних інститутів громадянського суспільства (ІГС): громадські організації, благодійні фонди, молодіжні центри, молодіжні громадські ради. У названих ІГС молодь бере безпосередню участь, визначає напрямки та орієнтири діяльності, а отже виявляє свою соціальну активність, що сприяє розвитку громадянського суспільства. Наведена періодизація становлення інститутів громадянського суспільства з позиції різних науковців, та обґрунтована власні етапі, що обумовили вплив на формування соціальної активності молоді: І – «Зародження інститутів громадянського суспільства» (IX-XIX століття), що характеризується трансформацією від церковної соціальної допомоги, князівського меценатства до культурно-просвітницької діяльності братств; ІІ – «Організаційний розвиток інститутів громадянського суспільства» (XІХ – початок ХХ ст.) характеризується масовими громадськими та студентськими рухами, які контролюються державними органами та розвитком освітнього напрямку серед благодійної діяльності; ІІІ – «Застій розвитку інститутів громадянського суспільства» (1919-1980 рр. ХХ ст.) характеризується припиненням меценатської діяльності та ідеологічними партійними орієнтирами молодіжного руху; ІV – «Первинна інституціалізація» (1980-1991 рр. ХХ ст.) характеризується розвитком громадських та неформальних об’єднань, розвитком політично незалежного молодіжного руху; V – «Законодавче регулювання» (1991-2004 рр. ХХ ст.) характеризується формуванням законодавчої бази ІГС, включенням молодіжного руху до політичного життя країни; «Формування функціональної дієзданості» (2004 – 2014 рр. ХХІ ст.) характеризується впровадженням загальнодержавної підтримки програм молоді, молодіжних об’єднань та центрів, зростає рівень співпраці органів державної влади та громадськості; VII – «Трансформаційний період» (з 2013 р. по теперішній час) характеризується впливом громадськості на суспільно-політичні перетворення.
Description: Ступак О.Ю. Історико-педагогічні засади формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства / О.Ю. Ступак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С.172-192
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4698
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stupak.pdf576.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.