Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрошкін, В.В.-
dc.date.accessioned2020-01-15T11:12:21Z-
dc.date.available2020-01-15T11:12:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4683-
dc.descriptionПрошкін В.В. Соціально-комунікативна компетентність майбутніх викладачів вищої школи: стан та очікування / В.В. Прошкін // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 239-247uk_UA
dc.description.abstractУ статті представлено окремі результати міжнародного проекту № 21720008 «Компетенції викладачів вищої школи в добу змін». Подано основні компетенції, які розкривають зміст і сутність більш широкого поняття – соціально-комунікативна компетентність: комунікативно- інтерактивна, соціокультурна, лідерська. Установлено, що реальний стан сформованості зазначеної компетентності багато в чому відрізняється від очікувань магістрантів, які більш високо оцінюють наступні компетенції: інтерактивну взаємодію зі студентами; стримування негативних емоцій та долання поганого настрою; уміння презентувати та відстоювати власні ідеї, вести діалог та дискусію; надання студентам реальних можливостей для розвитку самоврядування, підтримки молодіжної ініціативи.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article presents separate results of the implementation of the international project No. 21720008 "High School Teacher Competence in Change" with the support of the International Visegrad Fund and the Ministry of Foreign Affairs of the Kingdom of the Netherlands. The grantee of the project is the Boris Grinchenko Kyiv University. The need for conceptualization and harmonization of the professional activity of high school teachers was emphasized. It has been established that the competence of a high school teacher is an important indicator of its activity. The basic competencies that reveal the content and essence of a broader concept – socio-communicative competence: communicative and interactive, socio-cultural, and leadership. As a result of the ascertaining experiment, it was established that the real state of socio-communicative competence formation is very different from the expectations of the postgraduate students - future teachers of higher education. For example, postgraduates evaluate the following competencies more highly: interactive interaction with students; negative emotions restraint and bad mood overcoming; ability to present and defend their own ideas, to conduct dialogue and discussion; providing students with real opportunities for self-government development, support for youth initiative.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectсоціально-комунікативна компетентністьuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectмайбутній викладачuk_UA
dc.subjectвища школаuk_UA
dc.subjectмагістерська підготовкаuk_UA
dc.titleСоціально-комунікативна компетентність майбутніх викладачів вищої школи: стан та очікуванняuk_UA
dc.title.alternativeSocio-communicative competence of future high school teachers: status and expectationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proshkin.pdf292.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.