Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНазмієв, А. О.-
dc.date.accessioned2020-01-15T10:58:21Z-
dc.date.available2020-01-15T10:58:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4682-
dc.descriptionНазмієв А. О. Мотиваційно-ціннісний компонент соціальної компетентності студентів закладів вищої освіти / А.О. Назмієв // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 219-227uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена розкриттю сутності мотиваційно-ціннісного компонента соціальної компетентності студента закладу вищої освіти. На основі аналізу наукової літератури визначено, що мотиваційно- ціннісний компонент соціальної компетентності студента закладу вищої освіти – це індивідуальна система якостей та цінностей особистості, що мотивує особистість до визначення власних ціннісних орієнтацій (інтелектуальних, моральних, поведінкових соціальних), вибору виду професійної діяльності, реалізації сукупності соціальних потреб, інтересів, ціннісних орієнтацій у процесі активної життєдіяльності в соціумі. До критеріїв визначення рівня сформованості мотиваційно- ціннісного компоненту віднесено: 1) цінність обраного виду професійної діяльності, 2) потреба в особистісній та професійній самореалізації, 3) активна соціальна позиція.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article is devoted to revealing the essence of the motivational-value component of social competence of a student of a higher education institution. Social competence is represented as a complex, multifaceted, integral (integral) formation consisting of individual psychological and social qualities of the individual; a set of knowledge, skills and abilities that contribute to the harmonious coexistence and development of personality in a changing social space. On the basis of the analysis of scientific literature, it is determined that the motivational-value component of social competence of a student of a higher education institution is an individual system of qualities and values of the individual, which motivates the individual to determine their own value orientations (intellectual, moral, behavioral social), the choice of professional activity set of social needs, interests, values orientations in the process of active life in society. The criteria for determining the level of formation of the motivational value component include: 1) the value of the chosen type of professional activity, 2) the need for personal and professional self-realization, and 3) actentative social position.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectцінністьuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectсутність та структураuk_UA
dc.titleМотиваційно-ціннісний компонент соціальної компетентності студентів закладів вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeMotivational-value component of social competence of students of higher education institutions)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazmiiev.pdf226 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.