Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБезбородих, С. М.-
dc.date.accessioned2020-01-15T09:30:11Z-
dc.date.available2020-01-15T09:30:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4665-
dc.descriptionБезбородих С.М. Управління якістю сучасної дошкільної освіти / С.М. Безбородих // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С.151-157uk_UA
dc.description.abstractАктуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена системним управлінням якості ‒ нової парадигми управління у сфері дошкільної освіти; висуненням якості в низку пріоритетних завдань функціонування системи закладу дошкільної освіти. Тому мета статті полягає у визначенні актуальних проблем в управлінні якістю сучасної дошкільної освіти. Доведено, якість дошкільної освіти ‒ це характеристика освіти, що визначається сукупністю властивостей, які сприяють задоволенню освітніх потреб дитини і відповідають інтересам суспільства і держави. Встановлено, якість сучасної дошкільної освіти є основою у визначенні стратегії будь-якого ЗДО; реалізація якості можлива лише через конкретний покроковий план її досягнення, який охоплює: мету досягнення дошкільної освіти, завдання і методи, завдяки яким мету і завдання буде реалізовано.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe relevance of the material set out in the article, due to the system quality management is a new paradigm of management in the field of preschool education; promotion of quality in a number of priorities of the preschool education system. Therefore, the purpose of the article is to identify actual problems in the quality management of modern preschool education. Preschool education is a holistic process aimed at ensuring the diverse development of preschool children in accordance with her abilities, interests, values, individual, psychic and physical characteristics etc. It is proved that the quality of preschool education is a characteristic of education, determined by a set of properties that contribute to meeting the educational needs of a child and meet the interests of society and the state. It has been established that the quality of modern preschool education is an important step in the strategy of any preschool education institution; the implementation of quality is possible only through a specific step-by-step plan for achieving it, which includes: the goal of achieving preschool education, the tasks and methods by which goals and objectives will be realized.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectсучасна дошкільна освітаuk_UA
dc.subjectуправління якістю дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectякість освітиuk_UA
dc.subjectякістьuk_UA
dc.titleУправління якістю сучасної дошкільної освітиuk_UA
dc.title.alternativeQuality Management of Modern Preschool Educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bezborodyh.pdf451.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.