Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4628
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГогохія, Н.-
dc.date.accessioned2020-01-13T10:05:45Z-
dc.date.available2020-01-13T10:05:45Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4628-
dc.descriptionГогохія Н. Мілітаризація дискурсу дитини в УРСР 1929–1939 рр. / Н. Гогохія // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №5 (328) червень- С. 81-94uk_UA
dc.description.abstractУ статті аналізуються особливості процесу мілітаризації дискурсу дитини в радянській Україні 1929-1939 рр., основні форми та прийоми цього процесу.Актуальність теми статті обумовлюється тим, що „культ боротьби” є однією з ключових ознак тоталітарної ідеології. У радянському Союзі він традиційно будувався навколо таких ключових знаків як „боротьба”, „ворог”, „вороже оточення”, „жертва”, „кров”, „помста”, „смерть”. Ці знаки зв’язували ланцюжками еквівалентності політику (класова боротьба), економіку (боротьба за врожай, за темпи тощо), сферу освіти (боротьба за політехнічну школу”), і в усіх сферах фігурували поняття з мілітарною генеалогією. У 1929–1939-х рр. відбувалась поступова мілітаризація всіх сфер життя і дитячий світ не став виключенням.Тема військово-патріотичного виховання радянських дітей у 1930-х рр. знаходила часткове висвітлення в радянських узагальнюючих працях з історії піонерії, але лише побіжно, в переліку позитивних досягнень дитячого руху, серед прикладів розвитку інтернаціональної роботи та дитячої допомоги партії і уряду у соцбудівництві. Ця проблематика привертає увагу сучасних російських дослідників, але вони зосередились на мілітаризації молоді взагалі, майже не приділяючи увагу піонерам, і переважно на регіональному рівні. За допомогою методу дискурс-аналізу розкривається зміст текстів для дітей, їх ідеологічне навантаження. Виявлено контекст використання термінології з мілітарною генеалогією, вживання понять „смерть”, „кров”, „помста”, „боротьба”, „ненависть” в текстах для дітей. Характеризуються методи залучення дітей за допомогою мілітаристської риторики до політичних кампаній радянської влади, таких як колективізація, боротьба з класовими ворогами, воєнізація. Визначаються основні дискурсивні засоби творення ідентичності української радянської дитини та вияви результатів цього процесу у повсякденному житті.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article analyzes the peculiarities of the militarization process of child's discourse in Soviet Ukraine 1929-1939, the main forms and methods of this process. The relevance of the article topic is explained by the fact that the “cult of struggle” is one of the key features of totalitarian ideology. In the Soviet Union, it was traditionally built around such key signs as "struggle", "enemy", "hostile environment", "victim", "blood", "revenge", "death". These signs linked the chains of equivalence to politics (class struggle), economics (struggle for harvest, pace, etc.), education (struggle for polytechnic school), and in all spheres concepts with military genealogy appeared. In the 1929- 1939s. there was a gradual militarization of all spheres of life, and the children's world was no exception. The theme of military-patriotic education of Soviet children in the 1930s found a partial reflection in Soviet general works on the history of pioneers, but only in passing, in the list of positive achievements of the children's movement, including examples of successful development of the Party, Komsomol, teachers and kids. This issue attracts the attention of modern Russian researchers, but they focused on the militarization of young people in general, paying little attention to the pioneers, and mainly at the regional level. Using the method of discourse analysis the content of texts for children, their ideological component is revealed. The context of the use of terminology with military genealogy, the use of the concepts “death”, “blood”, “revenge”, “struggle”, “hatred” in texts addressed to children is presented. Methods of attracting children to political campaigns of power, such as collectivization, the struggle against class enemies, militarization with the help of military rhetoric are characterized. The main discursive means of forming the identity of a Ukrainian Soviet child and the manifestation of the results of this process in everyday life are determined.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectдискурсuk_UA
dc.subjectмілітаризаціяuk_UA
dc.subjectкласові ворогиuk_UA
dc.subjectсмертьuk_UA
dc.subjectборотьбаuk_UA
dc.subjectідентичністьuk_UA
dc.subjectмілітаристська термінологіяuk_UA
dc.subjectідеал дитиниuk_UA
dc.subject„вірні ленінці”uk_UA
dc.subjectедіа-простірuk_UA
dc.titleМілітаризація дискурсу дитини в УРСР 1929– 1939 рр.uk_UA
dc.title.alternativeMilitarization of child's discourse in the USSR in 1929–1939.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf383.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.