Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4611
Title: Проблеми ґенези методології історичного пізнання.
Other Titles: Problems of the genesis of the methodologies of historical cognition.
Authors: Борисова, О.В.
Keywords: історія
філософія
методологія
парадигма
історизм
позитивізм
мислення
історичне мислення
Issue Date: 2019
Publisher: ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка"
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: Проблеми методології історичного пізнання завжди відносились до найскладніших і одночасно найцікавіших для істориків і філософів тем. Сучасна доба розвитку історичного пізнання визнана епохою кризи, причиною якої є помилковість у гносеологічних підвалинах двох доктрин, що досі визначали теоретичне осмислення історичного процесу – позитивізму й історичного матеріалізму. І щоб кризу подолати історикам потрібно активніше вести пошук нових методологій та методик історичного пізнання. У даній роботі на основі аналізу праць істориків, філософів, соціальних антропологів та ін. досліджується етимологія, онтологія і ґенеза головних методологічних підходів у історичному пізнанні. Відносно деяких важливих методологічних проблем автор викладає власне бачення і доходить висновку, що і найновіший методологічний підхід до пізнання історії – антропологічний, не виходить за межі старої наукової парадигми, а значить, не може забезпечити принципу історизму виходу зі стану кризи. І звертає увагу на те, що філософи й історики головну увагу приділяють проблемам часу, в т.ч. історичного, мало уваги приділяючи проблемам простору. А саме в цій площині, на засаді інтердисциплінарності, на думку автора, має з’явитися нове відкриття світового значення, яке змінить стару парадигму науки взагалі, й історичної зокрема. При цьому автор застерігає від поспіху у справі зміни світоглядного принципу антропоцентризму на антропоморфізм, як до цього закликають деякі сучасні фізики.
Description: Борисова О.В. Проблеми ґенези методології історичного пізнання / О.В. Борисова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №5 (328) червень- С. 26-39
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4611
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf525.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.