Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУскова, Л. В.
dc.contributor.authorІгнатьєва, О. С.
dc.date.accessioned2019-12-11T12:13:35Z
dc.date.available2019-12-11T12:13:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4505
dc.descriptionУскова Л. В. Використання інформаційно-комунікативних технологій у процесі викладання іноземної мови для студентів нелінгвістичних спеціальностей / Л. В. Ускова, О. С. Ігнатьєва // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень .- С. 391-400uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено різноманітні засоби мультимедіа та зазначено важливість їх використання у процесі викладання іноземної мови. Визначено переваги використання мультимедійних засобів поряд із традиційними методами. Проаналізовано ефективність використання мультимедійної презентації під час навчання іноземної мови з метою підвищення якості навчання студентів та досліджено процес інтенсифікації вивчення іноземної мови за рахунок використання інноваційних підходів. Охарактеризовано комп’ютерну комунікацію, як важливий процес взаємообміну інформації. Зосереджено увагу на дидактичних засадах використання Інтернет-технологій в навчальному процесі. Надається аналіз інтерактивних навчально-методичних матеріалів при вивченні іноземної мови. Використання інформаційно-комунікативних технологій трансформує роль студента в навчальному процесі, за рахунок появи спроможності активно формувати власний процес отримання знань та власний напрямок руху в освітньому просторі.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article investigates various means of multimedia and points out the importance of their usage in the process of teaching a foreign language and deals with the problem of successful usage of foreign language teaching progressive methods for university students of technical specialties at Cherkasy State Technological University. The advantages of using multimedia tools along with traditional methods are determined. The effectiveness of using a multimedia presentation during the study of the foreign language in order to improve the quality of students' learning is analyzed and the intensification process of foreign language learning due to innovative methods usage is investigated. Computer communication has been characterized as an important process of information exchange. The effectiveness of learning foreign languages through different innovative approaches and devices is analyzed and the characteristics of modern multimedia technologies in foreign language teaching are clarified. The attention on the didactic principles of the use of Internet-technologies in the learning process is concentrated. Interactive teaching materials used in the foreign language teaching are investigated. The use of Information and Communication Technologies transforms the role of the student in the educational process, due to the emergence of the opportunity to actively form his own process of learning and form his own direction in the educational area. The examples of multimedia technology usage are shown. The attention is paid to the multimedia presentation, its characteristic features and peculiarities.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "ЛНУ імені Тарса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesФілологічні науки;
dc.subjectінформаційно-комунікативні технологіїuk_UA
dc.subjectмультимедійна презентаціяuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectефективний навчальний процесuk_UA
dc.subjectкомп’ютерна комунікаціяuk_UA
dc.titleВикористання інформаційно- комунікативних технологій у процесі викладання іноземної мови для студентів нелінгвістичних спеціальностейuk_UA
dc.title.alternativeInformation and Communication Technologies in Teaching Foreign Languages for Students of Non- linguistic Specialitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uskova, Ihnatyeva.pdf798.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.