Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/4457
Title: | “Маруся” Г. Квітки-Основʼяненка і “Бідна Ліза” М. Карамзіна: національні моделі сентименталізму |
Other Titles: | “Marusya” by H. Kvitka-Osnovyanenko & “Poor Lisa” by N. Karamzin: national models of sentimentalism |
Authors: | Ленська, С.В. |
Keywords: | сентименталізм тема кохання портрет повість |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
Series/Report no.: | Освіта та педагогічна наука; |
Abstract: | У статті розглянуто провідні зразки сентиментальних повістей в російській та в українській літературах. Проаналізовано проблемно-тематичні особливості повістей “Бідна Ліза” М. Карамзіна і “Маруся” Г. Квітки-Основʼяненка, образні системи творів, здійснено порівняння позасюжетних елементів та поетичної мови. Визначено, що спільною рисою є тема трагічного кохання, хоча причини його драматичного завершення принципово різняться, а також співчутливе ставлення авторів до своїх героїнь. Однак відчутно відмінними є поетикальні особливості повістей: “Маруся” насичена зменшено-пестливими епітетами, що демонструє чутливу до краси і ніжну душу українців. В українській повісті відсутній мотив зради. Натомість побут і звичаї українського народу відображені в описі обрядів (заручини, весілля, похорон), у піснях та високопоетичному мовленні головних героїв. У результаті доведено, що проаналізовані зразки є національними варіантами стильової течії сентименталізму, що пояснюються етноментальними особливостями авторів. |
Description: | Ленська С.В. “Маруся” Г. Квітки-Основʼяненка і “Бідна Ліза” М. Карамзіна: національні моделі сентименталізму / С.В. Ленська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 197-206 |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/4457 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lenska.pdf | 660.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.