Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДаніленко, А.Ю.
dc.contributor.authorКарачова, Д.В.
dc.date.accessioned2019-12-09T08:50:19Z
dc.date.available2019-12-09T08:50:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4442
dc.descriptionДаніленко А.Ю. Особливості міжкультурної комунікації та подолання лінгвоетнічного бар’єру у студентів на заняттях з практики перекладу / А.Ю. Даніленко, Д.В. Карачова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 338-346uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто поняття міжкультурної комунікації як засобу досягнення ефективної взаємодії між студентами-іноземцями та українськими студентами філологічних спеціальностей під час занять з англійської мови. Проведено аналіз результатів дослідження щодо особливостей міжкультурної комунікації між студентами українцями та закордонними студентами у процесі опрацювання матеріалу на заняттях з практики перекладу. Розглянуто шляхи подолання лінгвоетнічних бар'єрів та проаналізовано потенційні причини їх появи. На сучасному етапі розвитку суспільства та за умов глобалізованого процесу комунікації питання успішності міжкультурної взаємодії набуває все більшої популярності та нових стратегій вивчення. Сьогодні ця проблема відіграє вирішальну роль, адже культура поведінки та культурні особливості значним чином впливають на якість перекладу, адже це закладене на психологічному рівні та характеризує манеру та стиль поведінки.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article deals with the concept of intercultural communication as a means of achieving effective interaction between foreign and Ukrainian students of philological specialties during classes in English language. The analysis of the results of the study of the features of intercultural communication between Ukrainian and foreign students in the course of study process in the classroom during the course of translation has been carried out. Ways of overcoming the language and ethnic barriers are considered and potential causes of their appearance are analyzed. At the present stage of development of society and in the context of the globalization process of communication, issues of successful intercultural interaction is becoming increasingly popular and new learning strategies are appearing. Today this problem is crucial, because the culture of behavior and cultural characteristics significantly affect the quality of translation, as it is based on psychological peculiarities of human mind and characterizes the manner and style of behavior. Communication between representatives of different cultures and nations should bring mutual benefit to all participants in the interaction situation. The research of this topic is extremely popular nowadays as there are a lot of foreign students who study in our country that is why we need to guarantee the quality of communication for them during their study.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesОсвіта та педагогічна наука;
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk_UA
dc.subjectлінгвоетнічний бар'єрuk_UA
dc.subjectперекладuk_UA
dc.subjectвзаємодіяuk_UA
dc.titleОсобливості міжкультурної комунікації та подолання лінгвоетнічного бар’єру у студентів на заняттях з практики перекладуuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of intercultural communication and overcoming the language and ethnic barriers among students during the course of translationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Danilenko, Karachova.pdf673.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.