Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБєляєва, О.М.
dc.contributor.authorЛисанець, Ю.В.
dc.contributor.authorЗнаменська, І.В.
dc.contributor.authorСліпченко, Л.Б.
dc.contributor.authorРоженко, І.В.
dc.date.accessioned2019-12-09T08:34:58Z
dc.date.available2019-12-09T08:34:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4439
dc.description-Бєляєва О.М. Розвиток навичок професійної комунікації у процесі викладання фахової англійської мови у медичних вишах / О.М.Бєляєва, Ю.В.Лисанець, І.В. Знаменська та ін. // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 329-337uk_UA
dc.description.abstractУ статті представлено досвід упровадження комплексного підходу у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018), який укладено з урахуванням сучасних тенденцій інтернаціоналізації вищої школи, що передбачає підготовку фахівців, які працюватимуть в англомовному просторі сучасної науки і освіти. Розроблено цикл навчальних вправ, спрямований на вдосконалення навичок професійної комунікації у процесі викладання фахової англійської мови у медичних вишах. Обґрунтовано методичний алгоритм для пропонованого циклу завдань: закріплення граматичного матеріалу, контроль засвоєння лексики, створення дидактичних умов для корекції і пропедевтики мовних помилок.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article presents the experience of implementing a comprehensive approach in teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors developed their own concept of presenting the training material. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018), which was written in the context of current trends in internationalised higher education, involving the training of specialists who will work in the modern English language educational and scientific environment. The authors suggested a cycle of training tasks, aimed at improving the skills of professional communication in teaching Medical English for Academic Purposes. The methodical algorithm for the proposed cycle of tasks has been substantiated: revising the grammar material, control of the level of mastering the lexis, creating didactic conditions for correction and propedeutics of errors. The study of common challenges in mastering the professional oral use of vocabulary and specialised terminology at a medical university is important for developing the guidelines to eliminate possible mistakes and avoid misunderstanding in medical communication. The analysis of potential challenges in producing medical discourse in English is an important element for integration of Ukrainian researchers into the world community. The research will be useful for translation studies, teaching English as a second language, and developing multilingual competence of future doctors.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesОсвіта та педагогічна наука;
dc.subjectфахова англійська моваuk_UA
dc.subjectнауково-педагогічні працівникиuk_UA
dc.subjectздобувачі ступеня доктора філософіїuk_UA
dc.titleРозвиток навичок професійної комунікації у процесі викладання фахової англійської мови у медичних вишахuk_UA
dc.title.alternativeDeveloping professional communication skills in medical English for academic purposesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bielialieva, Lysanets, Znamenska, Slipchenko, Rozhenko.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.