Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4289
Title: Методологічний потенціал інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні
Other Titles: Methodological potential of interpretation in historical and pedagogical research
Authors: Ваховський, Л.Ц.
Keywords: історико-педагогічне джерело
інтерпретація
герменевтичні канони
об'єкт інтерпретації
суб'єкт інтерпретації
Issue Date: 2018
Publisher: ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка "
Series/Report no.: Освіта та педагогічна наука;
Abstract: У статті розкрито сутність та показано місце інтерпретації в методологічному забезпеченні історико-педагогічного дослідження, виявлено особливості її застосування як пізнавальної процедури. На основі аналізу наукової літератури встановлено, що інтерпретація як пізнавальна процедура покликана забезпечити адекватне розуміння смислу історичного джерела й повинна здійснюватися за певними правилами. За основу було взято положення теорії історичної інтерпретації італійського дослідника Е. Бетті, який обґрунтував критерії і принципи тлумачення текстів – герменевтичні канони. З'ясовано зміст чотирьох герменевтичних канонів, два з яких належать до об'єкта інтерпретації (канон герменевтичної автономії об'єкта; канон смислової зв'язності, цілісності,тотальності), а два інших – до інтерпретатора (канон актуальності розуміння; канонсмислової адекватності).Виявлено особливості реалізації означених принципів інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні, спрямованих не лише на забезпечення адекватності розуміння джерел, виявлення закладених у них смислів, а й об'єктивності наукових узагальнень та висновків. Доведено, що якість інтерпретації також залежить від урахування зовнішньої і внутрішньої сторін історико-педагогічного процесу в їх єдності, що коректні інтерпретаційні процедури дозволять установити зв'язок між минулим і сьогоденням освіти, отримати неупереджені, позбавлені тенденційності, заангажованості результати.
Description: Ваховський Л.Ц. Методологічний потенціал інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні / Л.Ц. Виховський // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 1 (168). - С.76-84
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4289
Appears in Collections:№1 (168) 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf143.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.