Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4250
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШехавцова, С.О.
dc.date.accessioned2019-11-21T08:41:40Z
dc.date.available2019-11-21T08:41:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4250
dc.descriptionШехавцова С.О. Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності / С.О. Шехавцова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). – С 77-84uk_UA
dc.description.abstractУ контексті здійснення порівняльного аналізу навчальних планів університетів України, які займаються фаховою підготовкою студентів педагогічних спеціальностей, зауважимо, що всі навчальні плани містять такі цикли: гуманітарної й соціально-економічної підготовки, природничо-наукової підготовки та фундаментальної підготовки, професійної та практичної (фахової) підготовки, дисципліни за вибором навчального закладу й варіативну частину за вибором студента, практики й курсові роботи.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article deals with the problem of updating the training content of future teachers in the context of subjectness development. A comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which are engaged in professional training of students of pedagogical specialties, and an experimental research on updating the content of future teachers' professional training have been carried out. The stages of formation and functioning of processes aimed students' self-formation their practical readiness to perform certain pedagogical functions are determined. The stages of the transition of the entire process of future teachers' professional training to a new qualitative state aimed at further self-development through subjectivness have been determined. In practice, in accordance with the comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which carry out teachers' training, it was proposed to update the content of the future teachers' training in the context of their subjectness development. The special course "Subject-professional formation of the teacher" was developed and implemented at the stage of the forming experiment, at special seminars and trainings, recommendations on the organization and conduct of pedagogical practice, as well as recommendations within the framework of scientific and pedagogical support.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesОсвіта та педагогічна наука;
dc.subjectзміст фахової підготовкиuk_UA
dc.subjectсуб'єктність майбутніх учителівuk_UA
dc.subjectсаморозвитокuk_UA
dc.subjectнавчальні планиuk_UA
dc.subjectінтерактивні технологіїuk_UA
dc.titleОновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктностіuk_UA
dc.title.alternativeUpdating future teachers' training content in the context of the subjectness developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 2 (167)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf129.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.