Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/3650
Title: Англізми в українських рекламних текстах кінця XIX – першої половини XX ст.: матеріали до словника
Other Titles: Англицизмы в украинских рекламных текстах конца XIX – первой половины XX в.: материалы к словарю
Anglicisms in Ukrainian advertising texts of the end of the XIX – the first half of the XX centuries: a compilable data for a dictionary
Authors: Ткач, Л. О.
Ткач, Л. О.
Tkach, L. O.
Прокопова, А. Ю.
Прокопова, А. Ю.
Prokopova, A. Yu.
Keywords: лексичні англізми в українській мові кінця XIX – першої половини XX ст.
реклама
рекламний стиль
історична лексикологія української мови
українсько-англійські мовні зв’язки
мова української періодики
Issue Date: 2016
Publisher: ДЗ " Луганський національний університет імені Тараса Шевченка "
Abstract: Рекламні тексти, вміщені в періодичних виданнях кінця XIX – першої половини XX ст., що виходили українською мовою як в Україні, так і за її межами, становлять важливе джерело історичної, лінгвальної та соціокультурної інформації. Такі тексти можуть послужити вагомим документальним свідченням для розкриття особливостей впливу англійської мови та способу життя українців у США,в Канаді на мовно-культурне середовище української діаспори. Запозичення з англійської мови можна вважати однією з характерних стильових ознак рекламних текстів, опублікованих у діаспорних періодичних виданнях. Найбільш виразні тематичні групи лексичних анлгізмів утворюють назви осіб, назви побутових предметів (одягу; меблів, техніки тощо), назви продуктів харчування і лікарських засобів, назви фінансових та інших документів, закладів підприємницькою діяльності та ін.. Аналіз уживання англізмів у рекламних текстах кінця XIX – першої половини XX ст. доводить,що їх реальне функціонування в українській мові цього періоду досі не має адекватного відображення в сучасній українській лексикографії, зокрема – й у словниках слів іншомовного походження. Тому цілком умотивовано рекламні тексти згаданого періоду можна розглядати як джерельну базу для створення словників спеціального типу, що поєднували би у собі риси кількох типів словників (тлумачного, історичного, стилістичного тощо).
Description: Ткач Л. О. Англізми в українських рекламних текстах кінця XIX – першої половини XX ст.: матеріали до словника / Л. О. Ткач, А. Ю. Прокопова // Лінгвістика : зб. наук. пр. / За ред. проф. К. Д. Глуховцевої. - Старобільськ : ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2016. - № 2 (35). - С. 15–47.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3650
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf470.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.