Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/291
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Нікітіна, А. В. | - |
dc.date.accessioned | 2015-12-08T09:53:13Z | - |
dc.date.available | 2015-12-08T09:53:13Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.other | УДК 371.133: 811.161.2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/291 | - |
dc.description | Аналіз тексту в системі лінгводидактичних категорій / А. В. Нікітіна // Лінгвістика: зб. наук. праць. - Старобільськ : „ЛНУ імені Тараса Шевченка”. - 2015. – № 2 (33). – С. 142 – 153. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано місце аналізу тексту в контексті суміжних лінгводидактичних категорій, визначено деякі теоретичні аспекти аналізу тексту, зокрема суть аналізу як лінгводидактичного поняття, методичні функції й пріоритетні принципи аналізу тексту як технології навчання, поняття і принципи лінгводидактичного аналізу тексту. Авторка зазначає, що в лінгводидактиці аналіз тексту виконує органічно пов’язані між собою функції, притаманні будь-якому науковому методу. Аналіз тексту як методичне поняття належить до широкого контексту суміжних понять і лінгводидактичних категорій та є для них об’єднувальним, інтегративним та систематизувальним чинником. Система містить такі взаємозалежні категорії, як закономірності, принципи, підходи, методи, прийоми, технології, форми й засоби навчання української мови. За допомогою аналізу тексту виявляють закономірності навчання мови, упроваджують принципи навчання, розробляють навчальні технології тощо. У роботі виділено види аналізу тексту за певними критеріями, доведено, що аналіз тексту є технологією навчання. Технологія аналізу тексту містить такі складники, як мета, зміст навчання, упорядкований навчальний процес, поділ аналізу на етапи й операції, виправлення, корекція й оцінка результатів діяльності. Лінгводидактичний аналіз тексту передбачає визначення словесником його дидактичного потенціалу. Це технологічна розробка, що містить визначення мети й змісту навчання на основі тексту, упорядкованість процесу роботи з текстом як дидактичним матеріалом, поділ цієї роботи на етапи й операції, прогнозування результатів учнівської репродуктивної та творчої діяльності на основі тексту. Здійснення лінгвістичного й лінгводитактичного видів аналізу як технології навчання мови набуває ефективності за умов урахування лінгводидактичних функцій тексту дотримання провідних принципів аналізу тексту і належить до провідних фахових умінь словесника. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
dc.subject | лінгводидактика | uk_UA |
dc.subject | дискурс | uk_UA |
dc.subject | аналіз тексту | uk_UA |
dc.title | Аналіз тексту в системі лінгводидактичних категорій | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nikitina Аналіз тексту.pdf | 159.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.